نماینده ولی فقیه در زنجان:

دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی پایانی ندارد

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: آنانی که فکر می کنند می توان رفتار متفاوتی با دولت آمریکا داشت بدانند که دشمنی این دولت با جمهوری اسلامی به پایان نمی رسد مگر آنکه خوی امپریالیستی خود را کنار بگذارد.
کد خبر: ۲۶۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ - 31October 2017
قیام های پس از عاشورا، به دلیل نداشتن بصیرت شکست خوردندبه گزارش دفاع پرس از زنجان، آیت‌الله «شیخ علی خاتمی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان پیش از ظهر امروز در پنجمین جلسه شورای اداری استان زنجان، اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در حادثه عاشورا، زمان، مکان و کسانی که این حادثه را به وجود آورده‌اند باید مورد توجه باشد.

وی گفت: توجه و دقت به این دلیل است که بدانیم تاریخ ممکن است همیشه تکرار شود چرا که افراد از بین می‌روند، زمان سپری می‌شود اما حوادث قابل تکرار هستند.

خاتمی تصریح کرد: در سال 61 هجری حادثه عاشورا واقع شد در حالی که دارای فاصله زمانی 50 ساله با رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) بود و مردم هنوز دستورات دینی پیامبر اسلام را فراموش نکرده و بیش از 90 نفر از صحابه این پیامبر گرامی در قید حیات بودند.

امام جمعه زنجان بیان داشت: حادثه عاشورا در مکانی همچون کوفه اتفاق می‌افتد که وفادارترین افراد به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در آن زندگی می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه مردم کوفه برای امام حسین (ع) 12 هزار نامه نوشتند، افزود: مردم این شهر اعلام آمادگی کرده و امام (ع) مسلم بن عقیل را فرستادند که 30 هزار نفر با وی بیعت کرده و 18 هزار نفر در دفاتر نظامی ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه مردم کوفه امام علی (ع) را خوب می‌شناختند و شیرینی عدالت آن حضرت را چشیده بودند، خاطرنشان کرد: در جنگ صفین، جمل و نهروان مردم کوفه بیشترین شهید را تقدیم کردند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: اگر امام حسین (ع) را افراد غیر مسلمان به شهادت می‌رساندند، جای تعجب نبود، اما مردمی این حضرت را به شهادت رساندند که پیشینه خدمت به اسلام را در سابقه خود داشتند.
 
خاتمی بیان داشت: قیام‌های زیادی پس از حادثه عاشورا صورت گرفت که به دلیل نداشتن بصیرت با شکست مواجه شد. 
 
امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به فرا رسیدن 13 آبان‌ماه روز مبارزه با استکبار جهانی، افزود: پس از 39 سال برخی‌ها می‌گویند اگر سفارت آمریکا را نگرفته بودیم آمریکا با ما بد نمی‌شد.
 
وی تصریح کرد: آنانی که فکر می‌کنند می‌توان رفتار متفاوتی با دولت آمریکا داشت بدانند که دشمنی این دولت با جمهوری اسلامی به پایان نمی‌رسد مگر آنکه خوی امپریالیستی خود را فراموش کنار بگذارد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در پایان با اشاره به اینکه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دموکراسی عربستان را قابل تحسین می‌داند و معتقد است باید کشور های اطراف آن یاد بگیرند، افزود: 90 سال است که یک خانواده در این کشور حکومت را در دست گرفته در حالی که حتی یک انتخابات نیز برگزار نکرده است.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار