مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

اردوهای راهیان نور نمونه‌ای از حضور دانش‌آموزان در عرصه فرهنگی کشور است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: اعزام دانش‌آموزان در قالب راهیان نور نیز نمونه‌ای از حضور دانش‌آموزان در عرصه فرهنگی کشور است چرا که دانش‌آموزان با اعزام به مناطق جنگی در قالب کاروان‌های راهیان نور، در واقع با ایثارگری و از خودگذشتگی انسان‌های والایی آشنا می‌شوند.
کد خبر: ۲۶۴۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹ - 31October 2017
اردوهای راهیان نور نمونه‌ای از حضور دانش‌آموزان در عرصه فرهنگی کشور استبه گزارش دفاع پرس از اردبیل، «احمد ناصری» پیش از ظهر امروز در جمع دانش‌آموزان بسیجی شهرستان گرمی اظهار داشت: بسیج، شجره طیبه و یادگار امام خمینی (ره) است که مقام معظم رهبری با رهنمودهای داهیانه خود از این میراث گران‌بها مراقبت و حفاظت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: یکی از صحنه‌هایی که بعد از انقلاب دانش‌آموزان در آن نقش برجسته‌ای داشتند، عرصه دفاع مقدس بود به طوری که از حدود 220 هزار شهید در میادین جنگ حق علیه باطل، 36 هزار نفر از این آمار اختصاص به شهدای دانش‌آموزی دارد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان بعد از دوران جنگ در عرصه سازندگی نیز حضور پیدا کردند، گفت: دانش‌آموزان در قالب طرح هجرت با حضور در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته به سازندگی و بهسازی مدارس و یا دیگر اماکن اقدام می‌کنند.

ناصری حوزه علمی را نیز یکی دیگر از عرصه‌های حضور دانش‌آموزان دانست و بیان کرد: درخشش دانش‌آموزان در مسابقات علمی و المپیادهای مختلف زمینه‌ساز آمادگی آنان در حوزه مدیریت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آینده کشور می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه شوراهای دانش‌آموزی نیز جزو عرصه اجتماعی و سیاسی است که دانش‌آموزان تمرین دموکراسی می‌کنند، اظهار کرد: اعزام دانش‌آموزان در قالب راهیان نور نیز نمونه‌ای از حضور دانش‌آموزان در عرصه فرهنگی کشور است چرا که دانش‌آموزان با اعزام به مناطق جنگی در قالب کاروان‌های راهیان نور، در واقع با ایثارگری و از خودگذشتگی انسان‌های والایی آشنا می‌شوند که از موقعیت‌های خود گذشتند و خود را فدای انقلاب و ایران کردند.

وی با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با مدیران کاروان‌های راهیان نور تصریح کرد: مقام معظم رهبری دفاع مقدس را سرمایه و ثروت ملی عنوان کرده و از راهیان نور به عنوان فناوری استفاده از این ثروت یاد کردند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها