بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات-333/

محمد سرشار به خاطر نگارش کتاب «بچرخ تا بچرخیم» تجلیل شد

«محمدرضا سرشار» نویسنده ادبیات کودک و نوجوان به خاطر نگارش کتاب «بچرخ تا بچرخیم» تجلیل شد.
کد خبر: ۲۶۴۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳ - 31October 2017
محمد سرشار به خاطر نگارش کتاب «بچرخ تا بچرخیم» تجلیل شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین تجلیل از «محمد سرشار» نویسنده کودک و نوجوان به خاطر نگارش کتاب «بچرخ تا بچرخیم» با حضور اسماعیل آذر شاعر، محمدرضا سرشار نویسنده ادبیات مقاومت، خانواده شهید احمدی روشن و خانواده شهیدان مدافع حرم در خبرگزاری دانشجو برگزار شد.

«اسماعیل آذر» شاعر و منتقد ادبی در ابتدای این مراسم با قرائت اشعاری عاشورایی، اظهار داشت: «بچرخ تا بچرخیم» در ادبیات معنی دارد؛ اما نویسنده آن با هنرمندی توانسته بار مثبت به این واژه ببخشد.

وی گفت: ما در ادبیات کودک کتابی که به بچه‌ها بیاموزد خودشان اسباب بازی‌هایشان را بسازند، نداشته‌ایم. این یک اتفاق خوب در ادبیات کودک و نوجوان است.

«محمد سرشار» نویسنده کتاب «بچرخ تا بچرخیم» در ادامه این مراسم با اشاره به مراحل نگارش این کتاب، گفت: ما شهیدانی مثل احمدی روشن و شهریاری را از دست داده بودیم تا دستاورد هسته‌ای داشته باشیم؛ اما بعد از مذاکرات هسته‌ای ثمره ای به دست نیامد و همین مسئله موجب بغضی شده بود.

وی گفت: آنچه از دست من بر می‌آمد نوشتن بود. داستان کوتاهی نوشتم و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و صدها هزار بار لایک خورد.

سرشار ادامه داد: منتقدان، نقدهایی را درباره این داستان مطرح کردند و من آن را بازنویسی کردم و در جشنواره مردمی رسول آفتاب جایزه گرفت. بعد از مدتی انیمیشن آن در بهار ۱۳۹۴ ساخته شد. بعد از مدتی داد رسانه‌های غربی بلند شد. روزنامه شرق برای اولین بار تیتر یک خود را به این انیمیشن اختصاص داد.

این نویسنده کودک و نوحوان بیان کرد: در برخی از کارهای هنری فعالیت فردی جوابگو نیست. اگر داستان با انیمیشن همراه شود می‌توان اثر گذار شود. امروز کار گروهی نیاز ماست.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار