برگزاری دوره آموزش پدافندغیرعامل در فرمانداری شاهرود

به مناسبت هفته پدافندغیرعامل، دوره آموزشی با موضوع تهدیدات سایبری و راهکارهای مقابله با آن در فرمانداری شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۲۶۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ - 01November 2017
برگزاری دوره آموزش پدافندغیرعامل در فرمانداری شاهرودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، به مناسبت هفته پدافندغیرعامل، دوره آموزشی با موضوع تهدیدات سایبری و راهکار‌های مقابله با آن با حضور رابطین پدافندغیرعامل ادارات شهرستان و دهیاران روستا‌ها در سالن ولایت فرمانداری ویژه شاهرود برگزار شد.

در این دوره آموزشی «محمدمهدی اسماعیلی» کارشناس پدافندغیرعامل سپاه شاهرود در سخنانی با تشریح اهمیت پدافندغیرعامل با اشاره به مهمترین شیوه حملات سایبری اظهار داشت: از مهمترین روش‌های حملات سایبری، نفوذ از طریق مهندسی اجتماعی است که با ایجاد تأثیر روانی بر روی فرد مورد هدف با استفاده از تکنیک‌های خاص، موجب نفوذ در سیستم‌های رایانه‌ای می‌شود.

وی با بیان تکنیک‌های حملات مهندسی اجتماعی، روش‌های دستاویز سازی، طعمه‌گذاری، مهندسی اجتماعی معکوس و تکنیک‌های فیزیکی را از نمونه این تکنیک‌ها دانست و گفت: فرد هکر با سوء استفاده از حس نوع دوستی و حس همکاری و یا با چرب زبانی و تعریف و تمجید فرد فریبنده و نیز پاسخ به محرک‌های هیجانی می‌تواند موفق به نفوذ شود.

اسماعیلی، بهره‌گیری از روش‌های دفاع در برابر حملات مهندسی اجتماعی را از موثرترین راه‌های مقابله دانست و گفت: آموزش کارکنان بخش‌های پرخطر و قسمت‌های دارای دسترسی به اطلاعات حساس و کنترل و حفاظت از اطلاعات حساس، کنترل اطلاعات منتشر شده برخط و تدوین ضوابط اطلاع‌رسانی و گردش اطلاعات و کنترل دفع زباله‌های کاغذ و سی‌دی و رعایت نکات ایمنی در تعمیرات تجهیزات رایانه‌ای از مهمترین روش‌های دفاع در برابر حملات مهندسی اجتماعی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها