«کاخه» با سه اثر، متضاضی شرکت در جشنواره عمار می‌شود

مدیر دفتر فیلم‌سازی کاخه گفت: برای شرکت در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، دو مستند «راز»، «آجرهای خانه من» و فیلم داستانی «نوبت» را در نظر گرفته‌ایم.
کد خبر: ۲۶۴۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ - 01November 2017
«کاخه» با سه اثر متضاضی شرکت در جشنواره عمار می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «سیدمحمد میرکانی» مدیر دفتر فیلمسازی کاخه با اشاره به آثاری که برای حضور در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار درنظر گرفته، اظهار داشت: برای این دوره جشنواره عمار، مستند «راز» را به عنوان اولین اثر، در نظر گرفته‌ایم که امیدوار هستم کار ساخت آن به موقع به پایان برسد و به این جشنواره برسد.

وی افزود: این مستند پیرامون طلبه مرحوم مهدی مطلبی است. او طلبه فعال و روحانی فاضلی بوده که مشخصه اصلی او نقد برجام و کتاب مفصلی به نام «راز» است که در این باره نوشته اما متاسفانه دو سال قبل بر اثر تصادف فوت می‌کند.

مدیر دفتر فیلم سازی کاخه ادامه داد: مستند «راز» در 40 دقیقه در دست ساخت است. تحقیق این مستند از تابستان سال جاری آغاز شده اما همچنان در حال تولید این مستند هستیم و امیدواریم تا برای نمایش در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار آماده شود.

میرکانی خاطرنشان کرد: کارگردانی این مستند برعهده من قرار دارد و پیش بینی می‌کنم کار ساخت این مستند بیش از یک هفته طول نخواهد کشید و امیدوارم آبان ماه آماده نمایش شود.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به فیلم داستانی که برای جشنواره عمار درنظر گرفته، اضافه کرد: فیلم کوتاه 7 دقیقه‌ای «نوبت» کار دیگری است که برای ارسال به هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار آماده کرده‌ایم که موضوع آن، رعایت اخلاق در حرفه پزشکی است.

میرکانی پیرامون مستند «مسیر روشنی» اظهار داشت: این مستند 30 دقیقه ای در سال گذشته و پیرامون دکتر محمدعلی جوادی یکی از پزشکان خوب کشور ساخته شده است.

مدیر دفتر فیلم سازی کاخه با اشاره به دیگر کارهای در دست ساخت این مرکز گفت: مجموعه مستند «آجرهای خانه من» با موضوع میراث فرهنگی از دیگر کارهای در دست ساخت دفتر فیلم سازی کاخه است. این مجموعه مستند در 6 قسمت 30 دقیقه ای به خطراتی که میراث فرهنگی کشور را تهدید می‌کند، می‌پردازد.

وی ادامه داد: ساخت این مجموعه مستند از سال گذشته آغاز شده و پیش بینی می‌کنم تولید آن انتهای امسال به پایان برسد. با توجه به وضعیت تولید این کار فکر نمی‌کنم به هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار برسد.

مدیر دفتر فیلم سازی کاخه خاطرنشان کرد: مهمترین بحثی که مجموعه مستند «آجرهای خانه من» مطرح کرده و به آن می‌پردازد تاراج میراث فرهنگی کشور در دوران قاجار و پهلوی است. نکته مهم اینجاست که به منظور ساخت این مجموعه مستند تحقیقات بسیار خوبی را از سال قبل آغاز کردیم.

میرکانی اضافه کرد: تا امروز 30 درصد کار تصویربرداری این مجموعه مستند انجام شده است. بر این اساس تصویربرداری آن تا زمستان امسال به پایان می رسد و سال آینده آماده نمایش است.

وی یادآور شد: دو مستند دیگر نیز در مورد صنعت هوا فضای کشور و مشکلات پیش روی آن و همچنین تحریم کالاهای صهیونیستی در دست ساخت داریم که هم اکنون در مرحله تحقیق و پژوهش قرار دارند. بر این اساس امیدوارم تولید این دو مستند نیز تا قبل از پایان سال نهایی شده و برای نمایش در سال آینده آماده شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار