بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات- 344/ جعفر قنادباشی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

بین آمریکا و اروپا اتحادی وجود ندارد/ آمریکا از تبدیل شدن ایران به تمدن اسلامی در هراس است

کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل گفت: اروپایی‌ها به دلیل روحیه محافظه‌کارانه‌ دولت‌های اروپایی‌ و سابقه سلطه‌طلبی مقامت آمریکایی باعث شده است که این دو قدرت به رقبای یکدیگر تبدیل شوند و در عمل اتحادی میان آن‌ها وجود نداشته باشد.
کد خبر: ۲۶۴۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ - 01November 2017
جعفر قنادباشی کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و  سومین نمایشگاه مطبوعات، در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس با اشاره به موقعیت منطقه غرب آسیا در دوران پس از حضور اشغالگرانه داعش اظهار داشت: در دوران پساداعش شاهد حضور دو جریان مهم در منطقه خواهیم بود.
 
محوری که ایران در آن نقش ایفا می‌کند، که همان رفتن به سمت ساختن یک تمدن جدید است، طبعا دشمنانی خواهد داشت. جریان اول این است که داعش ادامه پیدا خواهد کرد چون نوع بستری که در آن رشد کرده است، هنوز وجود دارد و  تغذیه هم می‌شود. کشورهای مختلفی، که خود را دوستان سوریه نامیده‌اند، به داعش پول تزریق می‌کند.  
 
وی در ادامه توضیح داد: در کنار این، مسأله استقلال کردستان وجود دارد که دشمنان هنوز به فکر آن هستند تا از آن به نفع خود استفاده کنند. آن‌ها سال‌ها است روی مساله قومیت کار کرده‌اند و این سیاست را ادامه خواهند داد. بر همین اساس شعار «کردستان بزرگ» را در برنامه خود دارند.

بین آمریکا و اروپا اتحادی وجود ندارد 
این کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل درباره همکاری آمریکا و اروپا برای در موضوع برجام و اتهام‌زنی علیه سپاه پاسداران گفت: خوشبختانه بین جبهه ظلم اتحادی نیست. آمریکا و اروپا رقیب یکدیگر هستند. اروپایی‌ها به دلیل روحیه محافظه‌کارانه‌شان سعی می‌کنند وارد موضوع توان موشکی ایران شوند تا آن را مهار کنند. از طرف دیگر، ایالات متحده به دلیل سابقه سلطه طلبانه‌اش تلاش می‌کند خواسته‌های خود را بر ملت ایران تحمیل کند. به همین دلیل واشنگتن همیشه در امور داخلی ایران دخالت می‌کند.
 
قناد باشی در پایان بیان داشت: آمریکا برجام را حفظ می‌کند چون می‌خواهد ما را از این طریق در تنگنا قرار دهد. از سوی دیگر تلاش واشنگتن برای حفظ فشار بر ایران به نحو دیگری مثل زیر سوال بردن سپاه و قدرت دفاعی ادامه پیدا می‌کند. این موضوع به این خاطر است که آن‌ها قابلیت ایران برای تبدیل شدن به یک تمدن اسلامی را درک کرده‌اند. البته آن‌ها نمی‌توانند با این توان مقابله کنند و در نتیجه این تمدن صورت واقعی پیدا خواهد کرد.
 
انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار