رایزنی سرلشکر باقری و ژنرال «گراسیموف» درباره همکاری‌های فنی و نظامی ایران و روسیه

رئیس ستاد ارتش روسیه از رایزنی با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران درباره همکاری‌های فنی و نظامی دو کشور و همچنین وضعیت کنونی سوریه خبر داد.
کد خبر: ۲۶۴۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ - 01November 2017
رایزنی سرلشکر باقری و ژنرال «گراسیموف» درباره همکاری‌های فنی و نظامی ایران و روسیه
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، ژنرال «والری گراسیموف» رئیس ستاد ارتش روسیه صبح امروز در دیدار با سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران اظهار داشت: از دیدن شما و سطح همکاری‌های دفاعی-نظامی دو طرف خشنود هستیم.
 
وی درباره اهداف خود از سفر به ایران گفت: در این سفر مایل هستم درباره دو موضوع با یکدیگر مذاکره کنیم که وضعیت فعلی سوریه و همچنین همکاری‌های فنی و نظامی ایران و روسیه این موضوعات را شامل می‌شود.
 
گراسیموف در ادامه به مسابقات ارتش‌های جهان که در روسیه برگزار شد، اشاره و تصریح کرد: در این مسابقات تمامی شرکت‌کنندگان توانایی‌های ورزشی و نظامی خود را نشان دادند و این برای شرکت‌کنندگان جالب بود.

سرلشکر باقری نیز در این دیدار گفت: از من دعوت شده بود که در اختتامیه مسابقات ارتش‌های جهان  حضور پیدا کنم؛ اما فرصت نشد؛ لذا امیدوارم در فرصتی مناسب بتوانیم در مسکو با یکدیگر مذاکره کنیم.
 
بر اساس این گزارش، طرفین در این دیدار درباره نحوه مقابله با تروریسم در جبهه‌های مختلف و تصمیم‌گیری جهت انجام مدیریت و هدایت مشترک صحنه دفاعی و امنیتی منطقه برای مبارزه قاطع با دخالت‌های قدرت‌های فرامنطقه‌ای رایزنی می‌کنند.

همچنین قرار است دو طرف در خصوص ارتقای سطح روابط دفاعی از جمله مسائل امنیتی، تحقیقی، صنعتی و آموزشی به جمع‌بندی‌های جدید برسند.

موضوعات دیگر از جمله مبارزه با تروریسم در سوریه و کمک به جبهه مقاومت از دیگر محورهای گفت‌وگوی طرفین است.

کارشناسان مسائل نظامی معتقدند این دیدار مهم به تهیه پیش‌نویس برای نگارش، امضا و ثبت تفاهم‌نامه‌های صنعتی و دفاعی منجر خواهد شد.
 
انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار