دیدار مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز با مادر شهید «علی‌اکبر عضدی»

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز به دیدار مادر شهید «علی‌اکبر عضدی» رفت و از ایثار و استقامت این بانوی صبور تجلیل و تقدیر کرد.
کد خبر: ۲۶۴۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ - 08November 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از البرز، سردار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز به همراه جمعی از همکاران خود به دیدار مادر شهید «علی‌اکبر عضدی» و فرزند شهید «علی اصغر عبدلی» رفت و از مقام ایثار و استقامت این بانوی صبور تجلیل و تقدیر کرد.

شهید علی‌اصغر عبدلی در عملیات غرورآفرین والفجر 8 در منطقه فاو در تاریخ 21 بهمن 1364 به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر مطهر وی به مدت یک سال و نیم مفقود بود تا اینکه در سال 1366 به وطن بازگشت.

نوه این شهید والامقام؛ شهید «علی‌اکبر عضدی» در سال 1349 به دنیا آمد. با وجود سن کمی که داشت، بعد از شهادت پدربزرگ راضی نشد اسلحه پدربزرگش روی زمین بماند و عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد.

علی‌اکبر در عملیات نصر 4 در تاریخ 14 تیرماه 1366 در ارتفاعات ماووت عراق، پس از نبردی شجاعانه و استقامتی دلیرانه به شهادت رسید.

پیکر مطهر وی به مدت 11 سال در بین صخره‌های ماووت باقی ماند. تا اینکه پس از تلاش‌های کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پیکر مطهرش کشف و به میهن بازگشت و در گلزار شهدای امامزاده طاهر (ع) در آغوش خاک آرام گرفت.

شهید «علی اکبر عضدی» راضی نشد اسلحه پدربزرگش بر زمین بماند

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار