امیر گرامی در همایش تاریخ شفاهی:

زنان موج تازه‌ای از ثبت خاطرات را ایجاد کردند/ آثار تحریفی در حوزه دفاع مقدس غیرمجاز اعلام می‌شود

رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با اشاره به تحریف دفاع مقدس گفت: هر شخصی که بخواهد در زمینه دفاع مقدس کتابی را منتشر کند، پیش از انتشار، یک نسخه از آن را برای ما ارسال می‌کند که در صورت تایید، آن کتاب منتشر می‌شود.
کد خبر: ۲۶۴۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳ - 01November 2017
زنان موج تازه‌ای از ثبت خاطرات را ایجاد کردند/ آثار تحریفی در حوزه دفاع مقدس غیرمجاز اعلام می‌شود
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، «امیر حمیدرضا گرامی» رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در همایش تاریخ شفاهی، با بیان اینکه ادبیات جنگ متولد می‌شود، ساخته نمی‌شود، اظهار داشت: همان طور که جنگ قهرمانان خود را پیدا کرد، نویسندگان خود را هم پیدا می‌کند.

وی افزود: خاطرات دفاع مقدس شان ادبی، تاریخی، ارزشی و معنوی دارند. خاطرات نزدیک روایت از جنگ است. در تمام دنیا، خاطرات جنگ توسط جوانان زنده نگه داشته می شوند. قدرت نهفته در خاطرات می‌تواند مشکل گشای جامعه باشد. به عنوان نمونه راه حل اقتصاد مقاومتی را می‌توان در دوران دفاع مقدس جست.

امیر گرامی خاطرنشان کرد: زنان موج تازه‌ای را در روایت‌گری و ثبت خاطرات ایجاد کردند. زنان در میدان جنگ و میدان ادبیات جنگ خوش درخشیدند. با ثبت خاطرات زنان صدای جنگ بلندتر شنیده می‌شود.

رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اذعان داشت: در کتب دفاع مقدسی اختلافاتی نیز وجود دارد به عنوان مثال همچنان در آمار شهدا و وضعیت تجاوز دشمن به خاک کشور دچار اختلاف هستیم. از این رو برای عدم تحریف در دفاع مقدس، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مسئولیت حوزه چاپ، شابک، انتشار و ممیزی کتب دفاع مقدس را به سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس سپرده است.

وی ادامه داد: هر شخصی که بخواهد در زمینه دفاع مقدس کتابی را منتشر کند، پیش از انتشار یک نسخه از آن را برای ما ارسال می‌کند که در صورت تایید، آن کتاب منتشر می شود. در هفته گذشته چند اثر غیرمجاز اعلام شد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار