بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات- 380/ سردار کارگر در گفت‌وگو با دفاع پرس:

آماده همکاری با رسانه‌ها برای پوشش خبری «راهیان نور» هستیم/ رسانه‌ها احساس امنیت در جامعه را ارتقا دهند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به تشکیل قرارگاه رسانه‌ای راهیان نور گفت: این قرارگاه آماده همکاری با رسانه‌هاست و ما آمادگی داریم به منظور پوشش خبری حرکت عظیم فرهنگی راهیان نور، امکاناتی را در اختیار رسانه‌ها بگذاریم.
کد خبر: ۲۶۴۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲ - 01November 2017
آماده همکاری با رسانه‌ها برای پوشش «راهیان نور» هستیم/ رسانه‌ها احساس امنیت در جامعه را ارتقا دهند

سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس اظهار داشت: نقش رسانه‌ها در دنیای امروز بی‌بدیل و به‌گونه‌ای است که مردم بدون رسانه نمی‌توانند زندگی کنند. مردم به ارتباط و تعامل با رسانه‌ها نیازمندند و رسانه در سبد زندگی مردم قرار گرفته است.

وی افزود: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که مخاطب‌محور هستند، نقش رسانه‌ها در زندگی مردم را بیش از گذشته برجسته‌تر کرده‌اند و به بیان دیگر، امروزه هر انسان خود یک رسانه است.

سردار کارگر با اشاره به تفاوت و تنوع رسانه‌های امروزی عنوان کرد: در گذشته تنها رادیو، تلویزیون و مطبوعات وجود داشتند؛ اما با پیشرفت تکنولوژی و توسعه اینترنت امروزه شاهد تنوع و تکثر رسانه‌ها در جامعه هستیم و به گونه‌ای است که تعریف رسانه نیز تغییر یافته است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: تمام اینها نشان می‌دهد که باید در خصوص رسانه‌ها تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد و لازم است اصحاب رسانه به «وجدان» و «صداقت» در فعالیت ‌های خود توجه جدی داشته باشند.

وی در ادامه به سرعت انتشار اخبار در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی اشاره و بیان کرد: لازم است اصحاب رسانه و همه آنهایی که از رسانه استفاده می‌کنند، نسبت به انتشار محتواها دقت داشته باشند و لازمه این دقت «داشتن وجدان» است.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه رسانه نباید هر مطلبی را منتشر کند، خاطرنشان کرد: با توجه به کثرت رسانه‌ها امروزه برای هر قشر از مردم رسانه‌ای وجود دارد. رسانه‌ها باید با دقت در انتشار مطالب، احساس امنیت را در جامعه ارتقا دهند. بیش از 50 درصد ایجاد احساس امنیت توسط رسانه‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: رسانه می‌تواند خبری را به گونه‌ای منتشر کند که موجب اطلاع رسانی شود و یا اینکه به‌گونه‌ای منتشر کند که منجر به تشویش اذهان عمومی شود؛ لذا اصحاب رسانه مسئولیت سنگینی برعهده دارند.

وی همچنین بر لزوم حفظ آبروی افراد توسط رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: متاسفانه گاهی دیده می‌شود که به بهانه گفتن حقیقت، آبروی فردی خدشه‌دار می‌شود و بعد می‌گویند که این کار ما بر مبنای صداقت است؛ در صورتی که اصلا اینگونه نیست و ورود به زندگی خصوصی افراد به هیچ وجه درست نیست. اگر در بحث مدیریتی، به فردی و مسئولی نقد داریم، در همان حوزه مدیریتی نقدش کنیم؛ نه اینکه وارد زندگی خصوصی افراد بشویم. اینکه درباره رابطه پسر یا دختر یک فردی در رسانه صحبت می‌شود، بسیار تأسف‌برانگیز است. رسانه‌ها باید به دنبال توسعه و پیشرفت کشور باشند.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور در ادامه بیان داشت: در رابطه با راهیان نور قرارگاه رسانه‌ای تشکیل شده است که آماده همکاری با رسانه‌ها در این خصوص است و همچنین آماده‌ایم جهت پوشش خبری حرکت عظیم فرهنگی راهیان نور امکاناتی را در اختیار رسانه‌ها بگذاریم.

وی همچنین گفت: راهیان نور جزو معجزات انقلاب اسلامی است و در سال گذشته بیش از 6 میلیون نفر از یادمان‌های دفاع مقدس در مناطق عملیاتی جنوب، غرب و شمال غرب کشور بازدید کردند که 80 درصد این افراد بین 15 تا 30 سال سن داشتند.

سردار کارگر راهیان نور را اقیانوسی با عمق زیاد و سطح گسترده‌ای از معارف دانست و گفت: راهیان نور همانند دفاع مقدس سرشار از آموزه‌های اخلاقی و انسانی است و در راهیان نور تمامی اصناف و اقشار حضور دارند و نقش‌آفرین هستند.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور در پایان گفت: مردم با عشق و علاقه در راهیان نور حضور می‌یابند که این افراد دارای سلایق مختلف و گوناگون هستند؛ لذا رسانه‌ها به خوبی می‌توانند از این فضا بهره بگیرند و به تولید محتوا بپردازند.

انتهای پیام/ 211
نظر شما
پربیننده ها