بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات- 395/ کارشناسان بین‌الملل در جلسه سالگرد صدور بیانیه بالفور:

تشکیل رژیم صهیونیستی بدون صدور بیانیه بالفور غیرممکن بود

حسین رویوران و حسین اکبری با تأکید بر اهمیت بیانیه بالفور در تأسیس رژیم صهیونیستی، نقش دولت‌های غربی بویژه انگلیس و آمریکا در حمایت از اشغال فلسطین و تهدید امت اسلامی و جایگاه بیانیه بالفور در این موضوع را مورد بررسی قرار دادند.
کد خبر: ۲۶۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰ - 01November 2017
تشکیل رژیم صهیونیستی بدون صدور بیانیه بالفور غیرممکن بودبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، جلسه بررسی «صدمین سالگرد صدور بیانیه بالفور» در محل برگزاری بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در مصلی تهران برگزار شد.
 
در این جلسه «حسین اکبری» رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های مجمع جهانی بیداری اسلامی و سفیر سابق ایران در لیبی و حسین رویوران کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل و مدیر اسبق شبکه العالم از وعده بالفور به عنوان مهم‌ترین گام بین‌المللی برای تأسیس رژیم صهیونیستی و همزمان با آن، تقسیم سرزمین‌های اسلامی میان قدرت‌های جهانی یاد کردند.
 
اکبری با اشاره به معاهده معروف «سایکس- پیکو» و تقسیم سرزمین‌های اسلامی میان سه قدرت انگلیس، فرانسه و روسیه طی جنگ جهانی اول و پس از آن، اظهار داشت: در میان تمام کشورهای تقسیم شده، تنها فلسطین بر اساس معاهده سایکس- پیکو به عنوان وطن ملی یهود در نظر گرفته شد.
 
وی ادامه داد: این در حالی است که این سرزمین طبق توافق سه قدرت ذکر شده، قرار بود به عنوان منطقه بی‌طرف بین‌المللی اعلام شود؛ اما وقوع انقلاب کمونیستی در سال 1917 در روسیه باعث شد، انگلیس از فرصت تغییر وضعیت در روسیه برای دادن اختیار فلسطین به صهیونیست‌ها استفاده کند.
 
حسین رویوران نیز در ادامه جلسه، در پاسخ به سوال خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس مبنی بر صحت اظهارات «بنیامین فریدمن» از رهبران یهودی ضدصهیونیسم در مورد ورود آمریکا به نبرد با آلمان در جنگ جهانی اول توسط صهیونیست‌ها در ازای به رسمیت شناختن حاکمیت یهود بر فلسطین با صدور بیانیه بالفور توسط انگلیس، این موضوع را تأیید و خاطر نشان کرد: «ماردوخ» و «راکفلر» هر دو پشتیبان مالی بزرگ انگلیس و آمریکا در دو جنگ جهانی، از یهودیان صهیونیست و حامیان مهم تشکیل رژیم جعلی اسرائیل بودند.
 
رویوران در ادامه به طرح صهیونیست‌ها برای افزایش نفوذ و قدرت بر دولت‌های بزرگ جهان اشاره کرد و گفت: صهیونیست‌ها به خاطر جمعیت اندک یهودیان جهان (13 تا 15 میلیون نفر) تصمیم گرفتند از طریق انحصار رسانه‌ای، سیطره بر سیستم بانکی بین‌المللی و نفوذ در نظام دانشگاهی کشورهای غربی بر تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌های جهانی تأثیر بگذارند.
 
پیمان بالفور وعده‌ای بود که انگلستان در سال 1917 صادر و در آن به طور رسمی از تشکیل کشور یهودی در سرزمین فلسطین حمایت کرد. این بیانیه به دلیل صدور آن توسط «لرد آرتور بالفور» وزیر امور خارجه وقت بریتانیا به «بیانیه بالفور» و «وعده بالفور» مشهور شد.
 
چند روز قبل «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا با رد هر نوع پشیمانی یا عذرخواهی از صدور بیانیه بالفور، این اقدام را «اجرای دستور الهی» نامید و بر پشتیبانی همیشگی انگلیس از رژیم جعلی اسرائیل تأکید کرد.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار