برادر شهید «جمالی» در گفت‌وگو با دفاع پرس:

نقش مؤثر شهید جمالی در مقابله با اشرار/ «محمد» مزد 35 سال مجاهدت خود را در سوریه گرفت

برادر شهید مدافع حرم محمد جمالی گفت: محمد معبر گذرش هشت سال دفاع مقدس بود ولی محل صعود و پرواز به سوی آسمان با شهادت وی در سوریه برایش رقم خورد.
کد خبر: ۲۶۴۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۳ - 18June 2018

علی جمالی برادر شهید مدافع حرم «محمد جمالی» در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، اظهار داشت: محمد اولین شهید مدافع حرم استان کرمان است. زمانی که از وضعیت حرم حضرت زینب (س) و مردم سوریه اطلاع یافت، خیلی ناراحت و نگران شد. وی همیشه حامی مردم مستضعف و حامی ولایت فقیه بود، به همین خاطر ندای رهبر خود را به گوش جان شنید و با اصرار و ممارست به سوریه اعزام شد تا به عنوان مستشار نظامی در سوریه خدمت کند.

وی افزود: سردار جمالی 35 سال مجاهدت، پیکار، دلاوری و حماسه آفرین صحنه های مختلف نبرد در جنگ و نیز در صحنه مبارزه با اشرار را در کارنامه زندگی جهادی خود دارد. سال ها مبارزه در راه خدا بی نتیجه نماند و بی دلیل نیست که شهادت در جوار حرم عمه سادات نصیب وی شد. وی فردی بی ادعا بود که فقط به انجام وظیفه و مسوولیت خود می اندیشید و کار و  همت و تلاش بی وقفه ای که در مدت زمان عمر پرثمر خود انجام داد از وی فردی مقاوم و خستگی ناپذیر برای صحنه های سخت ساخته بود.

وی با اشاره به حضور برادر خود در زمان دفاع مقدس بیان کرد: در دوران دفاع مقدس در طول 8 سال دفاع مقدس در جبهه حضوری مستمر و فعال داشت، از زمان شروع جنگ ایران و عراق وارد جنگ شد در سن  15 سالگی عازم جبهه شد.

برادر شهید جمالی یادآور شد: از 15 سالگی درست زمانی که جنگ شروع شد به جبهه رفت. از روستای پاقلعه به شهر کرمان می رفت تا به مدرسه برود و آنجا درس بخواند ولی به جای مدرسه به جبهه می رفت، با این که خیلی کم در مدرسه حضور داشت ولی اخلاق و درس وی خیلی خوب بود.

معبر گذر شهید از کربلای ایران و مکان پروازش  سوریه بود/ 

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهید گفت: انسانی خوش اخلاق و رفتار، مردم‌دوست، اهل همکاری و مسوولیت‌پذیر بود و مرتب که سن وی بالاتر می رفت به تجربه و تخصصش هم اضافه می شد؛ زیرا تلاش می کرد و دوره های مختلف را می آموخت. همواره در حال آموختن بود در زمینه های اعتقادی، نظامی و علمی تلاش می کرد و آنچه یاد می‌گرفت به دیگران نیز آموزش می‌داد.

جمالی ادامه داد: منزل وی مکان رفت و آمد روستاییان فقیر و زحمتکش بود، به آنها کمک و تا آنجا که برایش مقدور بود از آنان دلجویی می کرد. بسیار مهربان و مهمان‌نواز بود. دست یاری دیگران را می فشرد. فرقی نداشت به کوچک و بزرگ به همه سلام می کرد؛ در انجام کارهای جنگ پشتکار داشت و جدیت خاصی به کار می‌برد و از قدرت حل و فصل مسائل در حد بالایی برخوردار بود.

وی ادامه داد: محمد در عملیات هایی از جمله «طریق القدس»، «فتح المبین»، «بیت المقدس»، «رمضان»، «والفجر 8» و «کربلای 4، کربلای 5 و کربلای 1 در  لشکر ثارالله حضور داشت و خدمت می کرد. در آخرین روزهای جنگ در مناطق مختلف جنوب و شرق در سمت های مختلفی فرماندهی در خدمت اسلام و رزمندگان بود. چندین بار مجروح شد، در عملیات کربلای 5 دچار موج گرفتگی شدید شده بود، که مجبور شد به عقب برگردد.

برادر شهید جمالی بیان کرد: شهید در اواخر جنگ برای آموزش دوره دافوس به تهران رفت  و دوره دافوس را به صورت کامل آموخت و بعد از جنگ تحمیلی فرصت یافت تا تحصیلات عالیه خود را در رشته مدیریت ادامه دهد و در ضمن ادامه تحصیل  مسوولیت «معاونت عملیات لشکر 41 ثارالله» را پذیرفت.

وی ادامه داد: محمد در  زمانی که اشرار و قاچاقچیان در منطقه سیرجان و توابع آسایش و امنیت را از مردم گرفته بودند، سمت فرماندهی اطلاعات عملیات تیپ دوم صاحب الزمان(عج) را برای مبارزه با اشرار پذیرفت و به مدت چهار سال با تلاش های بی دریغ همرزمان خود توانست بار دیگر  آرامش و امنیت را برای مردم منطقه به ارمغان بیاورد. در همین زمان در دانشگاه امام حسین (ع) مشغول تدریس به دانشجویان در رشته جغرافیا و نقشه خوانی بود. بعد از مدتی دوباره به لشکر 41 ثارالله بخش اطلاعات و عملیات برگشت و در سال 85 بازنشسته شد.

برادر شهید مدافع حرم گفت: سردار محمد جمالی‌ پاقلعه از فرماندهان سپاه ثارالله کرمان به عنوان یکی از فرماندهان محورهای خط‌شکن جبهه های جنگ هشت سال دفاع مقدس و افتخارآفرین بسیاری از عرصه ها بود.

وی خاطرنشان کرد: زمانی به جبهه مقاومت پیوست که هنوز بسیاری از افراد جامعه ضرورت این حضور و جلوگیری از نزدیک شدن دشمن به مرزهای کشور اسلامی را درک نمی کردند؛ ولی وی با روحیه جهادی و انقلابی خود، رهسپار میدان مبارزه با دشمن انسانیت و دین شد و در این آزمون الهی هم سربلند و رستگار شد. محمد سرانجام برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) در تاریخ 12 آبان سال 1392 در سوریه به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 191

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار