جامعه قرآنی با خانواده شهید «محمود ریاحی» دیدار کردند

رییس سازمان قرآن و عترت بسیج کشور و جامعه قرآنی با حضور در منزل شهید قرآنی «محمود ریاحی» با خانواده این شهید والامقام دیدار کردند.
کد خبر: ۲۶۴۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸ - 23November 2017

جامعه قرآنی با خانواده شهید «محمود ریاحی» دیدار کردند.به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در راستای تجلیل از مقام والای شهیدان جامعه قرآنی کشور، «رحیم قربانی» رییس سازمان قرآن و عترت بسیج کشور به همراه نماینده شورای توسعه قرآنی و جمعی از قاریان و فعالان حوزه قرآن و عترت کشور با حضور در منزل شهید جامعه قرآنی «محمود ریاحی» با خانواده این شهید والامقام دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار قاری بین‌المللی قرآن آقای آزاد با تلاوت آیاتی از قرآن کریم به دیدار رنگ و بوی خاصی بخشید که با تحسین حاضران همراه شد.

پدر شهید ریاحی نیز طی سخنانی درباره‌ی ویژگی‌های اعتقادی فرزندش اظهار داشت: محمود از همان دوران کودکی مرتب به کلاس قرآن می‌رفت و علاقه‌ی زیادی به حضور در مراسمات مذهبی داشت و بنده وقتی به مجالس حاج آقا کافی واقع در مهدیه تهران می‌رفتم می‌گفت که مرا نیز همراه خودت ببر و از آن‌جایی که محمود را به‌خاطر این ویژگی‌ها دوست داشتم وی را همراه خودم می‌بردم و او که کودکی بیش نبود با دقت به سخرانی‌ گوش فرا می‌داد و به طور عجیبی همه‌ی سخنان آیت‌الله کافی را از حفظ برای من و مادرش در خانه بازگو می‌کرد.

مادر شهید افزود: از ویژگی‌های اخلاقی محمود صداقت و مهربانی در خانه و مدرسه بود.

مادر شهید ادامه داد: محمود با آن‌که حدود 7 سال سن بیشتر نداشت در تظاهرات علیه رژیم پهلوی حضور مستمری داشت و با عده‌ای از دوستانش خانه‌‌ای که محل نگهداری اسحله و پوسترهای ضد رژیم شاه بود تشکیل داده بود و به مبارزه مجاهدانه پرداخت.

پدر شهید تصریح کرد: محمود بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با شروع جنگ تحمیلی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافت و در تاریخ (26 فروردین 1366) در سن 18 ساگی به شهادت رسید.

در پایان رحیم قربانی رییس سازمان قرآن و عترت بسیج کشور گفت: یکی از اصلی ترین مشکلات کنونی جامعه دوری جستن برخی از قرآن و مفاهیم بی‌نظیر آن است و امیدوارم بستری فراهم شود تا همه‌‌ی مردم از علوم قرآنی در زندگی استفاده کنند و از ثمراتش بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ 114
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار