بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات- 432/ حیدری در گفت‌وگو با دفاع پرس خبر داد؛

راه‌اندازی بازدید مجازی یادمان‌ها و موزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

رییس مرکز توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی از راه‌اندازی بازدید مجازی یادمان‌ها و موزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۲۶۴۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶ - 02November 2017

راه‌اندازی بازدید مجازی یادمان‌ها و موزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس«حمید حیدری» رییس مرکز توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، اظهار داشت: امیر المومنین (ع) فرمودند که فرزندان خود را با توجه به آداب زمان تربیت کنید. از این رو وجود فضای مجازی و در دسترس بودن، آن را نمی‌توان انکار کرد.

وی افزود: می‌توان به فضای مجازی با دید یک فرصت نگاه کرد، به این معنی که فرهنگ دفاع مقدس را از طریق فضای مجازی به نسل امروز منتقل کنیم.

حیدری ادامه داد: در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید از امکانات فضای مجازی بهره ببریم. مرکز توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای بنیاد نیز در این امر وظایفی بر عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: در جهت جلوگیری از تحریف و فراموشی فرهنگ دفاع مقدس از همه امکانات از جمله فضای مجازی بایستی استفاده کنیم. دفاع مقدس محدود به نیروهای مسلح نبوده و متعلق به تمامی جامعه است لذا باید از تمامی فعالیتهای فضای مجازی در جامعه که برای نشر فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس صورت می‌پذیرد، حمایت کرد.

رییس مرکز توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی، گفت: تهیه بانک اطلاعاتی از فعالان دفاع مقدس در فضای مجازی یکی دیگر از وظایف ماست. دفاع مقدس متعلق به همه ملت ایران است بنا بر این امروز هم برای حفظ آثار و نشر ارزش های این میراث ارزشمند، باید ملت ایران بار دیگر دست به دست هم بدهند تا فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی ترویج پیدا کند.

حمید حیدری با بیان این که تمام ملت ایران به عنوان یک شهروند ایرانی وظیفه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را دارند، گفت: جوانی که شهدای روستای خود را در فضای مجازی معرفی می‌کند، یا فردی که خودجوش استیکر یک رزمنده را طراحی و در تلفن های هوشمند انتشار می‌دهد، در حال ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و باید از وی حمایت شود.

رییس توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی تشریح کرد: اکثرا بحث تهدیدهای فضای مجازی مطرح می‌شود، در حالی که فضای مجازی فرصت‌های بی بدیلی را نیز در اختیار قرار می‌دهد که باید از این فرصت‌ها به نحو شایسته استفاده کرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در فضای مجازی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، به نسل جوان که بیشترین مخاطبان فضای مجازی هستند، عنوان کرد: اقداماتی از قبیل فراهم کردن امکان بازدید مجازی از برخی موزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، یادمان‌ها و شهدای گمنام با فناوری‌های نوین را در دستور کار داریم که در آینده نزدیک به بهره‌برداری رسیده و در فضای مجازی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

حیدری افزود: در این مسیر در ابتدای راه هستیم و با عنایت شهدا و امام شهدا که متولیان اصلی دفاع مقدس و مقاومت هستند با یک روحیه جهادی و حرکت جمعی به پیش خواهیم رفت.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها