آیت‌الله «سیداحمد خاتمی»:

اطاعت از ولایت فقیه وصیت شهدا است/ شهدا جان خود را برای زندگی باکرامت هزینه کردند

امام جمعه موقت تهران گفت: هر کدام از این شهیدان اگر وصیت‌نامه‌ای نوشته باشند، گفته‌اند که امام را تنها نگذارید که این یعنی پشتیبانی ولایت فقیه باشید تا به مملکت‌تان آسیبی نرسد.
کد خبر: ۲۶۴۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ - 02November 2017
اطاعت از ولایت فقیه وصیت شهدا است/ شهدا جان خود را برای زندگی باکرامت هزینه کردندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، آیت‌الله «سید احمد خاتمی» امام جمعه موقت تهران در مراسم تشییع پیکر مطهر ۵۴ شهید نیروی انتظامی متعلق به دوران دفاع مقدس که سال ۱۳۶۷ در منطقه «زبیدات» به شهادت رسیده‌اند، در سخنانی اظهار داشت: مراسم گرامی‌داشت شهدا، باران رحمت الهی است که اگر بر زمین خشک ببارد، این را زنده می‌کند.
 
وی با بیان اینکه مراسم امروز یک مراسم تشریفاتی و معمولی نیست، افزود: این مراسم پیام‌هایی هدفمند دارد که اولین پیام آن این است که هم‌رزمان این شهیدان به آن‌ها بگویند که راهشان را با تمام وجود دنبال خواهند کرد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه این شهیدان فداکاری کردند تا پرچم دین در کشور در اهتزاز باشد، خاطرنشان کرد: بعد از ۳۸ سال از عمر پربرکت نظام جمهوری اسلامی ایران و بعد از گذشت دو دهه از فداکاری شهیدان، مفتخریم اعلام کنیم با وجود اینکه برخی نمی‌تابند، پرچم دین در کشور به اهتزاز درآمده است که یکی از نشانه‌های آن همین مراسم پیاده‌روی اربعین است که بیش از دو میلیون نفر از کشور در این مراسم شرکت می‌کنند و موج عشق به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) کولاک می‌کند.

وی در بیان دومین پیام این مراسم گفت: ای شهیدان! فداکاری کردید تا استقلال کشور که ۵۷ سال زیر چکمه استکبار جهانی بود برگردد و ملت اجازه نخواهد داد تا دشمنانی که ۳۸ سال پیش با سیلی آن‌ها را بیرون کرد، دوباره بر کشورشان مسلط شوند.

امام جمعه موقت تهران، با بیان اینکه شهیدان ارمغان‌های فراوانی برای ملت ایران داشته‌اند، افزود: بهترین ارمغانی که شهیدان برای این ملت داشتند، تشکیل نظام اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران، شجره طیبه‌ تنومدی است که حتی تندبادها نیز نمی‌توانند کوچکترین تأثیری روی آن داشته باشد، چه برسد به تنه تنومند آن.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به برگزاری همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق تصریح کرد: مستکبران می‌خواستند اسرائیل دومی را در منطقه ایجاد کنند، اما تودهانی خوردند که این یعنی وحدت دولت‌های اسلامی، توطئه دشمنان را خنثی می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم اطاعت از ولایت فقیه گفت: هر کدام از این شهیدان اگر وصیت‌نامه‌ای نوشته باشند، گفته‌اند که امام را تنها نگذارید که این یعنی پشتیبانی ولایت فقیه باشید تا به مملکت‌تان آسیبی نرسد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است که راه شهیدان، راه درست است و راه درست، راه مقاومت است. البته زندگی با کرامت هزینه‌ دارد که شهیدان جان خود را برای آن هزینه کردند.

وی با بیان اینکه، ملت ایران، ملتی است که دشمنان خود را خسته خواهد کرد و خود خسته نخواهد شد، افزود: بدعهدی دشمنان نشان داد که اهل گفت‌و‌گو نیستند و از مذاکره به عنوان ابزار شیطنت خود استفاده می‌کنند.

آیت‌الله خاتمی تأکید کرد: شهیدان عزیز! هم‌رزمان‌تان مانند شما بصیرت دارند و دشمن را می‌شناسند، بصیرتی که این ملت در سایه جمهوری اسلامی پیدا کرده این است که شما را می‌شناسند و می‌داند که آمریکا شیطان بزرگ است.

وی خطاب به آمریکا گفت: شما تروریست پرور هستید و داعش را خودتان ایجاد کرده‌اید و تا زمانی در چنگال خودتان باشد آنها را پشتیبانی می‌کنید، شما خودتان تروریست هستید.

انتهای پیام/ 113
نظر شما
پربیننده ها