زرگرپور:

تکلیف اصفهان تا 20 سال آینده مشخص است

استاندار سابق اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان باید برنامه بلندمدت داشته باشد، گفت: اصفهان نخستین استانی بود که سند آمایش سرزمین در آن تهیه شد و می‌دانیم که در 20 سال آینده چه باید انجام دهیم، این اقدامات در زمینه گردشگری و علم و فناوری است.
کد خبر: ۲۶۴۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷ - 02November 2017
تکلیف اصفهان تا 20 سال آینده مشخص استبه گزارش دفاع پرس از اصفهان، «رسول زرگرپور» استاندار سابق اصفهان امروز در آیین تودیع و معارفه استاندار جدید اصفهان، اظهار داشت: واقعیت این است که از 6 ماه قبل و بعد از انتخابات ریاست جمهوری به کرات خدمت وزیر کشور رسیدم و درخواست کردم که من را از ادامه مسئولیت معذور کند و امروز از صمیم قلب از وی تشکر می‌کنم که درخواست بنده را قبول کردند، بعد از 40 سال فعالیت اجرایی در کشور و بعد از 50 ماه مسئولیت در اصفهان من را معاف کردند.

وی گفت: اصلی‌ترین وظیفه حکومت‌ها تامین امنیت و آرامش است و در جلسات مختلف ایجاد فضا برای توسعه و عمران مسائلی مطرح شده است و مقام معظم رهبری نیز پیرامون امنیت اصفهان تاکید داشتند و خدا را شکر می‌کنم در 50 ماه قبل به اعتراف همه مسئولان سیاسی و اجرایی و عقلای اصفهان امنیت و آرامش و فضای کار در اصفهان ایجاد شده است.

استاندار سابق اصفهان با بیان اینکه در طول 50 ماه گذشته یک جلسه سیاسی، فرهنگی و موسیقی لغو نمی‌شود اقدام بزرگ است، گفت: علی‌رغم اینکه ما در صنعتی‌ترین استان کشور هستیم و صدها راهپیمایی انجام شد و همه آنها با تدبیر و در امنیت انجام گرفت.

وی افزود: نخستین توصیه‌ای که به استاندار جدید می‌کنم این است که مطالبه اصلی مردم اصفهان تامین امنیت، آرامش و ایجاد فضا برای کار است و این موضوع را باید مورد توجه قرار دهد.

زرگرپور گفت: استانی با این وضعیت باید برنامه بلندمدت داشته باشد و استاندار پیگیر آن باشد، ما نخستین استانی بودیم که سند آمایش سرزمین در آن تهیه شده و می‌دانیم که در 20 سال آینده چه باید بکنیم و این اقدامات در زمینه گردشگری و علم و فناوری است.

وی ادامه داد: بنابراین توصیه دوم من به مدیریت اصلی استان این است که باید اولویت بعدی خود را به استقرار منطقه ویژه علم و فناوری بگذارد و بعد به بخش گردشگری توجه کنند، در طول 4 سال گذشته گردشگری در استان با رشد 500 درصدی همراه بوده و تعداد تخت‌های هتل 200 درصد رشد است و 89 هتل در حال ساخت است، برنامه این است که میزان ورود گردشگر به یک میلیون نفر برسد و در قالب سند جامع گردشگری این زمینه قابل انجام است. شهر هنر که مصوبه شورای برنامه‌ریزی دارد نیز بایستی در استان اجرایی شود.

استاندار سابق اصفهان بیان کرد: در سال 92 آلوده‌ترین شهر کشور اصفهان بود، در این سال 47 روز هوای سالم داشتیم و امسال 200 روز هوای سالم داریم و آخر امسال طرح کاهش آلودگی هوا ادامه پیدا خواهد کرد و هدف رسیدن به هوای پاک مدنظر است، بنابراین از استاندار خواهش می‌کنم که رسیدن به این هدف را با اولویت پیگیری کند.

وی افزود: در ارتباط با طرح‌های عمرانی تا آخر امسال خط یک مترو اصفهان جنوبی‌ترین نقطه را به شمالی‌ترین نقطه وصل می‌کند، خط 2 و 3 آماده شده است و در طول دولت دوازدهم می‌شود این 3 خط را به بهره‌برداری رساند.

زرگرپور با اشاره به قضیه آب که اصلی‌ترین موضوع در اصفهان است، گفت: نخست اینکه مسائل حوضه آبریز زاینده‌رود ظرف 40 سال انجام شده و ظرف 4 سال رفع نمی‌شود مگر معجزه شود ما که اهل معجزه نبودیم. اما درباره آب اتفاقات زیادی انجام شده اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی تصریح کرد: در سال 92 به ما می‌گفتند که همه چیز از بین رفته اما امروز مردم می‌گویند چرا طرح 9 ماده‌ای سرعت لازم را ندارد، دولت عزم خود را برای احیای حوضه زاینده‌رود نشان داد و برای نخستین بار در کشور ابتکار اصفهان بود که این طرح ایجاد شد، برای نخستین بار بحث تثبیت حق‌آبه، صندوق خسارت، ماموریت بارگذاری در زاینده‌رود و طرح گلاب در کشور در اصفهان انجام شده است.

استاندار سابق اصفهان گفت: در طرح 9 ماده‌ای 2 بند مشکل دارد و اگر نمایندگان ما این طرح را در کشوی خود نگذاشته بودند و قفلش نکرده‌ بودند اتفاقاتی در این حوزه رخ می‌داد، اکنون قسمت اعظمی از این طرح انجام شده و اگر مسئولان پایتخت نشین همکاری خود را قطع نمی‌کردند این طرح انجام می‌شد.

وی تصریح کرد: در طول 8 سال دولت قبل 4 بار به بخش کشاورزی آب داده شد و در طول 4 سال گذشته هر 4 سال به کشاورزان آب داده شد، انتظار نداشته باشید که پدیده‌ای که ظرف 40 سال انجام شده 4 ساله رفع شود. مسئله طرح 9 ماده‌ای مسئله سیاسی و اجتماعی است که امیدواریم استاندار جدید اصفهان آن را پیگیری کند.

زرگرپور متذکر شد: از مردم بابت تمام کمبودها و قصورهایی که در استان اصفهان وجود دارد عذرخواهی می‌کنم، وظیفه ما این بود که آنها را به حداقل برسانیم که در حد مقدورات انجام دادیم.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها