بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات- 483/ علم‌الهدی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

روایتی از مقاومت شهید «حسین علم‌الهدی» در برابر متجاوزین بعثی

«سیدمحمد علم‌الهدی» برادر شهید حسین علم‌الهدی روایتی از مقاومت این شهید در برابر تجاوز رژیم بعثی صدام را بیان کرد.
کد خبر: ۲۶۴۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ - 03November 2017
روایتی از مقاومت شهید «حسین علم‌الهدی» در برابر متجاوزین

«سیدمحمد علم‌الهدی» برادر شهید حسین علم‌الهدی با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، در گفت‌و‌گو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، اظهار داشت: ما پنج برادر و پنج خواهر بودیم. حسین دیپلم ریاضی را در سال ۱۳۵۶ با معدل خوب دریافت کرد البته او در ۱۴ سالگی به دلیل فعالیت‌های ضد شاه در ساواک پرونده داشت.

وی افزود: حسین گفت «هر جایی رشته تاریخ قبول شوم، آنجا می‌روم چون یکی از علت‌های عقب ماندگی کشورهای جهان سوم، عدم آگاهی از تاریخ و تمدن کشورهاست» برادرم در رشته تاریخ و دانشگاه مشهد پذیرفته شد. از آنجایی که بچه ناآرامی بود از لحظه های زندگی خود استفاده می کرد.

برادر شهید حسین علم‌الهدی گفت: برادر من عاشق نهج البلاغه بود. او در مشهد با بچه های انقلابی آشنا شده بود و در تظاهرات شرکت می کرد. ضمن درس خواندن، با بازاری‌ها هم دوست شده بود و در کلاس های درس آیت الله خامنه ای شرکت می کرد.

علم‌الهدی با بیان خاطره‌ای تصریح کرد: وقتی شهید علم‌الهدی متوجه شد مردم اهواز شب‌ها بر روی پشت‌بام خانه‌هایشان حاضر نمی‌شوند تا هم کلام با مردم ایران، فریاد «الله اکبر» بگویند، متعجب شده بود. در یک شب زمستان او به مسجد رفته بود و با بلندگوی مسجد اعلام کرد «مردم اهواز! بپا خیزید امروز در سراسر کشور بانگ الله اکبر است؛ چرا شما ساکت نشسته‌اید».

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی او هر روز صبح، در رادیو اهواز 15 دقیقه برای مردم صحبت می‌کرد. تاکید داشت که امروز روز امتحان الهی است. ما تصویر می‌کردیم جنگ دو سه ماه طول خواهد کشید و کسی فکر نمی کرد اینقدر طولانی شود.

برادر شهید حسین علم‌الهدی بیان کرد: بعد از شهادت یکی از دوستان حسین به اسم گندم‌کار، ایشان گفتند که من باید به هویزه بروم. حسین 30 روز در هویزه بود. صدام سه بار به سوسنگرد حمله کرده بود که موفق نشده بود. حسین، بسیجی ها و علاقمندان به انقلاب را جمع کرد و سوار قطار شدند و به خدمت امام (ره) رسیدند. حاج صادق آهنگران بچه‌محل ما بود و حسین گفت باید شما بیایید خدمت امام خمینی(ره) و مداحی کنید. اولین مداحی آهنگران برای دفاع مقدس آن روزها با شعر «ای شهیدان به خون غلطان خوزستان درود» بود که در محضر امام خواند.

علم‌الهدی بیان کرد: رژیم بعثی پس از شکست در یک عملیات، تدارکات زیادی دیده بود و نیروهای حسین که 60 نفر بودند در محاصره قرار گرفتند و یکی پس از دیگری به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار