بیست‌ وسومین نمایشگاه مطبوعات- 492/ کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با دفاع پرس:

خروج از برجام در اختیار مقامات آمریکایی نیست/ رژیم صهیونیستی بر اساس اشغال و کشتار تأسیس شده است

حبیب‌الله حبیبی با فاقد اعتبار عنوان کردن تلاش‌های آمریکا برای تغییر در برجام یا خروج از آن، بر ناکامی رژیم صهیونیستی در دستیابی به مشروعیت بین‌المللی پس از گذشت 100 سال از صدور بیانیه بالفور تأکید کرد.
کد خبر: ۲۶۴۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶ - 03November 2017
خروج از برجام در اختیار مقامات آمریکایی نیست/ رژیم صهیونیستی بر اساس اشغال و کشتار تأسیس شده است«حبیب‌الله حبیبی» کارشناس مسائل بین‌الملل و استاد دانشگاه ضمن حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس در پاسخ به سوالی در مورد ابعاد اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر تلاش ایالات متحده برای تغییر مفاد برجام یا خروج از آن از منظر بین‌المللی، اظهار داشت: برجام یک توافق‌نامه بین‌المللی میان چند کشور است. بنابراین هر نوع تغییر در برجام باید با اراده تمام طرف‌های حاضر در این توافق باشد. 

وی در ادامه افزود: در هر توافق نامه بین‌المللی یک مرجع برای بررسی مشکلات اجرای آن در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل اگر یکی از طرفین با طرف دیگر مشکل داشته باشد، مرجع مورد اتفاق دو طرف در مورد این موضوع بررسی‌های لازم و اقدام ضروری را انجام خواهد داد. به همین خاطر باید گفت که ادعای آمریکا از نظر حقوقی قابل توجیه نیست زیرا تشخیص تعهد ایران به برجام تنها بر عهده نهاد مرجع [آژانس انرژی اتمی] است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به تعهد ایران به برجام، تمام خطاها در این موضوع را متوجه آمریکا دانست و تأکید کرد: «برخلاف ایران، این آمریکا است که قصد دارد با وجود برجام، یک سری تغییرات در برجام در راستای منافع سیاسی خود به وجود بیاورد.»

حبیبی در ادامه به بررسی صدمین سالگرد صدور بیانیه بالفور و رسمیت یافتن تأسیس کشور یهود در فلسطین توسط انگلیس پرداخت و خاطرنشان کرد: «پس از گذشت سال‌های طولانی از زمان صدور بیانیه بالفور، هنوز هم آمریکا و کشورهای غربی برای به رسمیت شناخته شدن این رژیم تلاش می‌کنند.»

وی با اشاره به شکست بیانیه بالفور بیان داشت: «باید گفت که با وجود تلاش کشورهایی مانند آمریکا و خصوصا انگلیس، که مهم‌ترین حامی تأسیس رژیم جعلی اسرائیل و صادرکننده بیانیه بالفور هستند، هنوز هم رژیم اشغالگر قدس نتوانسته است خود را به عنوان یک کشور در جهان مطرح کند زیرا پایه‌گذاری این رژیم نه بر اساس مؤلفه‌های ساخت کشور و تمدن بلکه بر اساس اشغال و کشتار است.»

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها