بیست‌ وسومین نمایشگاه مطبوعات- 495/ رضوانی:

شهدا الگوهایی هستند که باید به جامعه معرفی شوند

مدیر روابط عمومی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس راه شهدا را حرکت به سمت عزت و اقتدار دانست و گفت: این عزت را مدیون رشادت ها و ایثارگری های دوران مبارزه با رژیم گذشته و دفاع مقدس هستیم.
کد خبر: ۲۶۴۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ - 03November 2017
شهدا الگوهایی هستند که باید به جامعه معرفی شوند
«اصغر رضوانی» مدیر روابط عمومی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دفاع پرس در زمینه نقش رسانه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار داشت: رسانه جایگاه بسیار مهم و اساسی در حوزه فرهنگ‌سازی دارد؛ اما زمانی که صحبت از فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود، رسالت رسانه مضاعف می‌گردد؛ پیش‌تر حضور رسانه‌های دیداری و شنیداری در حوزه  فرهنگ ایثار و مقاومت پررنگ تر بود، متاسفانه با گذشت زمان، رسانه ها کم‌تر به این حوزه پرداخته‌اند.

رضوانی تصریح کرد: ممکن است علت این باشد که امروزه مردم دغدغه دفاع مقدس نداشته باشند؛ اما جریان مقاومت و مدافعان حرم، نقش بسزایی در این بیداری داشته است.

وی راه شهدا را حرکت به سمت عزت و اقتدار دانست و افزود: این عزت را مدیون رشادت ها و ایثارگری های دوران مبارزه با رژیم گذشته و دفاع مقدس هستیم.

رضوانی با اشاره به تاثیر فضای مجازی در این زمینه، تاکید کرد: مساله‌ای که امروز بیشتر قابل تامل است، توجه به همین ظرفیت ها است؛ در جریان شهادت شهید «محسن حججی» مشخص شد، فضای مجازی چه ظرفیت هایی دارد؛ باید از این ظرفیت ها جهت فرهنگ سازی استفاده کنیم؛ زیرا در غیر این صورت، این ظرفیت ها به سمت و سوی دیگری خواهند رفت.

مدیر روابط عمومی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: امروز افراد، کم‌تر برای تماشای تلوزیون زمان دارند و بیشتر با تلفن همراه فعالیت های خود را انجام می دهند و حتی ممکن است یک تابلوی تبلیغاتی، در سطح شهر کاربرد و کارکرد تلفن همراه را نداشته باشد. استفاده از ابزار جدید و ظرفیت موجود در آن، می تواند کمک قابل توجهی به شناخت نسل جدید از فرهنگ ایثار و شهادت کند.

وی تصریح کرد: فراتر از فرهنگ ایثار و شهادت به معنای خاص خود، باید به دنبال ترویج معنای عام آن باشیم. ایثار در معنای عام، همان فداکاری است که امروزه در جامعه کم‌تر شاهد آن هستیم؛ مقدم داشتن منافع جمعی بر منافع فردی که دغدغه تمام شهدا بوده است،  باید در دستور کار رسانه ها قرار گیرد و برای رسیدن به اوج این قله، باید جانبازان، آزادگان و ایثارگران را به مردم معرفی کنیم.

مدیر روابط عمومی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس تاکید کرد: همانطور که مباحث ایثار و شهادت مظلوم واقع شده اند، نمایشگاه های مرتبط با این فرهنگ نیز ممکن است مورد توجه کمتری قرار گیرند. مراسماتی که مردم خود در آن دخیل باشند، بازدهی بهتری خواهد داشت.

رضوانی در پایان گفت: نباید شهدا را اسطوره کنیم، جایگاه اسطوره یک جایگاه دست نیافتنی است. شهدا زمینی بودند که آسمانی شدند؛ آنها از همین نسل و خاک بودند. وظیفه ما این است که بدنبال این باشیم که نشان دهیم چه شد که همت، شهید همت شد، باکری که یک شهردار بود، تبدیل به یک الگوی اخلاقی شد؛ همچنین امثال شهدای مدافع حرم الگو هستند و باید به جامعه معرفی شوند.
 
گفت‌وگو از حانیه حجازی

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار