بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات- 521/

میزگرد «خانواده‌های شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون» برگزار شد

میزگرد «خانواده‌های شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون» با حضور خانواده‌های شهیدان شاه حسینی و سلطانی در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس برگزار شد
کد خبر: ۲۶۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹ - 03November 2017
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، میزگرد «خانواده‌های شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون» با حضور پدر و مادر شهیدان «سید مصطفی شاه حسینی» و «حمیدالله سلطانی» در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس برگزار شد.

پدر شهید شاه حسینی: فرقی میان شهدای ایرانی و افغانستانی وجود ندارد

پدر شهید مصطفی شاه حسینی در این میزگرد اظهار داشت: از سن 16 سالگی در ایران زندگی می‌کنم. آن زمان دوران جنگ تحمیلی بود. در آن دوران نژاد و ملیت برای حضور در جنگ مطرح نبود. از این رو برای مدتی در سردخانه اهواز مشغول به فعالیت شدم و سپس به شهر اصفهان رفتم.

وی با بیان این که مردم ایران و افغانستان خون شریک هستند، افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رساندن پیام شهدا به نسل امروز و جهان وظیفه ماست. فرهنگ ایثار و شهادت تنها متعلق به جوان ایرانی نیست و به تمام شیعیان عالم تعلق دارد.

پدر این شهید بزرگوار خاطرنشان کرد: در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کم کاری شده است و از این رو دشمن از فرصت استفاده کرد تا بین شیعیان اختلاف بیاندازد. به عنوان مثال بی بی سی در گزارش‌های خود سعی دارد میان شیعیان ایرانی و افغانستانی اختلاف بیاندازد.

میزگرد واکاوی حضور مدافعان حرم لشکر فاطمیون در سوریه برگزار شد/ تقدیر خبرگزاری دفاع مقدس از خانواده دو شهید مدافع حرم لشکر فاطمیون 

پدر شهید شاه حسینی گفت: در دوران دفاع مقدس مردم ایران و افغانستان به فرمان امام(ره) لبیک گفتند و امروز جوانان شیعه از برای حفظ حرمین اهل بیت (ع) راهی سوریه شده‌اند. این نشان از بصیرت شیعیان دارد.

وی تصریح کرد: میان شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و همچنین شهدای ایرانی و افغانستانی فرقی وجود ندارد، زیرا اهداف تمام این شهدا یکی است. رزمندگان توطئه‌های دیروز و مدافعان حرم توطئه های استکبار امروز را بر هم زدند.

شاه حسینی با اشاره به مظلومیت شهدای افغانستانی بیان کرد: جوانان افغانستانی داوطلبانه به سوریه می‌روند و در گمنامی به شهادت می‌رسند. همچنین در گمنامی نیز به خاک سپرده می‌شوند. این روش شهادت را خودشان انتخاب کردند.

پدر شهید خاطرنشان کرد: پنج سال پیش به افغانستان رفتیم. دو سال بعد،‌ مصطفی همراه با دوستانش به ایران آمد. چندی بعد طی تماس تلفنی مطلع شدیم که عازم سوریه شده است. وی در پنج مرحله به سوریه اعزام شد و نهایتا در خرداد ماه 96 به شهادت رسید. من به عنوان پدر شهید، از راهی که فرزندم انتخاب کرده است حمایت می‌کنم. در صورت نیاز خودم نیز به سوریه می‌روم.

وی تصریح کرد: خودم فرزندم را درون قبر گذاشتم. به چهره اش که نگاه کردم متوجه رشد او در این مدت شدم. پسرم مردانه به جنگ با دشمنان اسلام رفت.

میزگرد واکاوی حضور مدافعان حرم لشکر فاطمیون در سوریه برگزار شد/ تقدیر خبرگزاری دفاع مقدس از خانواده دو شهید مدافع حرم لشکر فاطمیون 

مادر شهید شاه حسینی نیز به شایعات در خصوص مدافعان حرم اشاره کرد و گفت: پس از شهادت مصطفی ناراحتی اعصاب گرفتم. برخی کنایه‌ می‌زنند که مدافعان حرم برای پول به سوریه می‌روند و یا پول ایران به افغانستانی‌ها داده می‌شود. این سخنان باعث آزار ما می‌شود. پسرم خیاط بود و می‌توانست مخارجش را از این راه تامین کند.

پدر شهید سلطانی: به راه فرزندانمان ایمان داریم

پدر شهید حمیدالله سلطانی نیز اظهار داشت: پسرم دو سال در افغانستان به مبارزه با طالبان پرداخت. اواخر سال 94 برای جهاد به ایران آمد و سپس دو ماه بعد به سوریه رفت. پیش از اعزام با من تماس گرفت و حلالیت طلبید.

وی افزود: پسرم دو مرتبه به سوریه اعزام شد و نهایتا در اول محرم سال 95 به شهادت رسید.

وی ادامه داد:‌ پسرم راهش را انتخاب کرد و ما به وی افتخار می‌کنیم. من و مادرش وظیفه داریم که دیگر فرزندانمان را برای پشتیبانی از اسلام تربیت کنیم.

پدر شهید سلطانی تصریح کرد: برخی شایعاتی را در خصوص مدافعان حرم می‌گویند اما ما اهمیت نمی‌دهیم زیرا به راهمان ایمان داریم.

میزگرد واکاوی حضور مدافعان حرم لشکر فاطمیون در سوریه برگزار شد/ تقدیر خبرگزاری دفاع مقدس از خانواده دو شهید مدافع حرم لشکر فاطمیون 

مادر شهید سلطانی در تکمیل سخنان همسرش گفت: بعد از شنیدن خبر شهادت حمیدالله ناراحت شدم اما به او افتخار می کنم. راضی هستم که سه پسر دیگر راه برادرشان را ادامه دهند.

در پایان میزگرد «خانواده‌های شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون»، خانواده شهیدان «شاه حسینی و سلطانی» از سوی خبرگزاری دفاع مقدس تقدیر شدند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار