بیست‌ وسومین نمایشگاه مطبوعات- 508/ نعیمی:

ترویج فرهنگ دفاع مقدس نیاز به کار هنرمندانه دارد

نویسنده و کارگردان تئاتر دفاع مقدس گفت: برای ساخت آثار هنری نیازمند یاری مسوولان هستیم. بودجه ای که به این بخش اختصاص داده می‌شود، پاسخگوی نیاز هنرمندان نیست؛ لذا افراد کمی پیدا می شوند که با هزینه کردن از خود و فقط از روی علاقه به سمت این حوزه می روند.
کد خبر: ۲۶۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸ - 03November 2017
ترویج فرهنگ دفاع مقدس نیاز به کار هنرمندانه دارد
«حمیدرضا نعیمی» نویسنده و کارگردان تئاتر دفاع مقدس ضمن بازدید از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس و گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دفاع پرس درخصوص رویه دولت در حمایت از تئاتر دفاع مقدس اظهار داشت: متاسفانه حمایت و همیاری لازم از سمت دولت در ارتباط با هنر دفاع مقدس صورت نمی‌گیرد و بعضا برخورد‌های جناحی دیده می شود. بسیاری از هنرمندان به خصوص فیلم‌‌نامه‌نویس‌ها و کارگردان‌ها از ترس همین برخورد‌های جناحی به سراغ این موضوع نمی‌روند.

نعیمی با اشاره به تاثیر هنر بر فرهنگ‌سازی ادامه داد: با نگاه به سینمای غرب و آمریکا می‌توان دید که این کشورها با سینما و هنر خود آنقدر قوی عمل کرده اند که فرهنگ غرب را به مردم جهان منتقل کرده اند؛ ما باید از شیوه آن‌ها تجربه کسب کرده و فرهنگ غنی و تاریخی خود را به جامعه انتقال دهیم.

نویسنده و کارگردان تئاتر دفاع مقدس تصریح کرد: دفاع مقدس موضوعی است که می‌توان با دیدگاه‌های متفاوتی به آن ورود پیدا کرد؛ زیبایی‌های عاطفی فراوانی در زندگی شهدا و رزمندگان ما وجود دارد که باید به تصویر کشیده شود.

وی با اشاره به حمایت از هنرمندان حوزه دفاع مقدس تاکید کرد: برای ساخت آثار هنری نیازمند یاری مسوولان هستیم. بودجه ای که به این بخش اختصاص داده می‌شود، پاسخگوی نیاز هنرمندان نیست؛ لذا افراد کمی پیدا می شوند که با هزینه کردن از خود و فقط از روی علاقه به سمت این حوزه می روند.

نعیمی در پایان تاکید کرد: این کم لطفی است که برای کارهای هنری دفاع مقدس به سراغ بازیگران تازه کار و دیده نشده می‌رویم؛ برای جذب مخاطب باید از هنرمندان شناخته شده و معروف بهره بگیریم تا اثرگذاری آن افزایش یابد.

گفت‌وگو از ریحانه حجازی

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار