بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات- 516/ سنایی راد:

آمریکا به دنبال ایجاد ایران‌هراسی در منطقه است

معاون سیاسی سپاه گفت: جمهوری اسلامی ایران در ماجراهای منطقه‌ای نقش محوری دارد؛ به طوری‌که «اردوغان» رییس جمهور «ترکیه» برای ادامه فعالیت‌های خود در منطقه باید به ایران سفر کند و «روسیه» ایران را شریک راهبردی خود می‌داند.
کد خبر: ۲۶۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ - 03November 2017
آمریکا به دنبال ایجاد ایران هراسی در منطقه استسردار «رسول سنایی‌راد» معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دفاع پرس در خصوص مواضع ترامپ علیه سپاه و کشور اظهار داشت: «ترامپ» همان رویه‌ای را پیش می‌برد که دولت‌های گذشته نیز به دنبال آن بودند؛ ترامپ به نمایندگی از یک سیستم به این مساله ورود پیدا کرده است.

معاون سیاسی سپاه در ارتباط با چرایی ناکامی آمریکا در پیش‌برد نظم مطلوب آمریکا در منطقه ادامه داد: نقشه آمریکا در اواخر قرن گذشته تجزیه کشورهای اسلامی قدرتمند به واحدهای سیاسی ضعیف بوده است که البته در این راهبرد ناموفق بوده است.

وی در ارتباط با نقش ایران در منطقه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در ماجراهای منطقه ای نقش محوری دارد؛ به طوری‌که «اردوغان» رییس جمهور «ترکیه» برای ادامه فعالیت های خود در منطقه باید به ایران سفر کند و «روسیه» ایران را شریک راهبردی خود می‌داند.

سنایی راد در ادامه افزود: آمریکا عصبانی از نظم حاکم بر منطقه است و ترامپ مواضع تهاجمی و تخاصمی خود را با شفافیت بیان کرده می کند.

معاون سیاسی سپاه با اشاره به برجام اذعان داشت: ترامپ می خواهد مدل برجام را دوباره تکرار کند؛ آمریکا برجام را دامی برای فرسایش قدرت جمهوری اسلامی می‌داند و فکر می‌کند می تواند از این مدل در شرایط دیگر هم استفاده کند.

وی در ادامه ضمن بیان برخی بدقولی های آمریکا در مساله برجام تاکید کرد: آمریکا می خواهد از حربه تحریم و فشار برای مذاکره مجدد استفاده کند تا هم نفوذ منطقه ای و هم توان موشکی جمهوری اسلامی را کاهش دهد.

سنایی راد افزود: خوشبختانه ادبیات ترامپ و عملکرد آمریکا باعث شده است که ایران راهی جز تجدیدنظر در رویه قبلی و ایستادگی در برابر آمریکا نداشته باشد و این موضوع سبب ایجاد یک نوع بی‌اعتمادی به آمریکا شده است.

معاون سیاسی سپاه در پایان گفت: آمریکا تنها به دنبال ایجاد ایران هراسی در منطقه است و می خواهد نفوذ ما را در شرایطی که فراتر از مرزها عمل می‌کنیم، کاهش دهد.
 
گفت‌وگو از مهتاب شیخ انصاری
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار