بیست‌ وسومین نمایشگاه مطبوعات- 532/ انتظامی خبر داد؛

برگزاری 400 نشست در نمایشگاه مطبوعات امسال/ افزایش بی‌سابقه آمار بازدیدکنندگان

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با اشاره به برگزاری 400 نشست در نمایشگاه مطبوعات امسال از افزایش آمار بازدیدکنندگان این دوره از نمایشگاه خبر داد.
کد خبر: ۲۶۴۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷ - 03November 2017
برگزاری 400 نشست در نمایشگاه مطبوعات امسال/ افزایش بی‌سابقه آمار بازدیدکنندگان
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «حسین انتظامی» معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در اختتامیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با قدردانی از تلاش رسانه ها به منظور ارائه تصویر کامل از رسانه های کشور گفت: سه گروه امسال در نمایشگاه حضور یافتند. گروه اول مسئولان بودند که جهت قدردانی از زحمات یکساله رسانه های کشور به نمایشگاه آمدند.

وی افزود: گروه دوم متخصصان، نخبگان و زبدگان بودند که به جهت بازدید از نشریات و رسانه های تخصصی به نمایشگاه آمدند که با حضور خود در اثر بخشی رسانه ها موثر بودند. گروه سوم صاحبان واقعی رسانه ها یعنی مردم بودند که به واسطه آن ها رسانه ها ارزش پیدا می کنند. به استناد امار، تعداد بازدیدکنندگان نسبت به سال های گذشته جهش بی سابقه ای داشته است.

انتظامی با بیان این نکته که رسانه ها خود را نیازمند حضور در آوردگاه نمایشگاه مطبوعات می بینند، آماری از رسانه های حاضر در نمایشگاه امسال ارائه و تصریح کرد: هزار رسانه در قالب 600 غرفه حضور داشتند. یکی از ویژگی های نمایشگاه امسال برگزاری نشست های تخصصی قابل توجهی بود. پیش از نمایشگاه گزارش برگزاری 300 نشست را داشتیم اما در طول نمایشگاه این آمار به عدد 400 نشست رسید که عمده آن توسط خود رسانه ها برگزار شد.

وی برگزاری تجمعات مردمی در طول نمایشگاه را فرصتی برای بیان اعتراضات در فضایی دانست که مردم آن را محرم می دانند و در ادامه تصریح کرد: در مجموع هشت هزار رسانه دارای مجوز در کشور وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 800 رسانه برخط هستند. این نسبت در ابتدای دولت سه درصد و امروز به 24 درصد رسیده است.
 
وی تصریح کرد: 33 درصد نشریات چاپی آمار نشریات غیر سراسری را به خود اختصاص داده است که چهار سال پیش این آمار 23 درصد بوده است. همچنین 39 درصد رسانه های کشور رسانه های تخصصی و اختصاصی هستند که این نسبت در دوره گذشته 25 درصد بود.
 
انتظامی از تصویب دو لایحه در حوزه رسانه خبر داد و گفت: طی چهار سال گذشته تدوین دو لایحه در دستور کار دولت قرار گرفت، یکی قانون مطبوعات و خبرگزاری ها و دیگر قانون سازمان نظام رسانه ای بود.
 
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: بنا شد با مساعدت قوه قضاییه در حوزه رسانه ها دادگاه های حل اختلاف داشته باشیم تا  پرونده زدایی صورت بگیرد تا پیش از رسیدن پرونده به قوه قضائیه موضوع مورد بحث حل و فصل شود.
 
انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار