احمدعلی مقدم در گفت‌وگو با دفاع پرس:

اتحاد زائران اربعین حسینی موجب اقتدار اسلام و وحدت شیعه و سنی است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی بر استفاده از ظرفیت اجتماع بزرگ مسلمان در زیارت اربعین در راستای همگرایی و نزدیکی دل‌های مسمانان از هر گرایش، قومیت و مذهبی تأکید کرد.
کد خبر: ۲۶۴۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ - 04November 2017
اتحاد زائران اربعین حسینی موجب اقتدار اسلام و وحدت شیعه و سنی است
احمدعلی مقدم عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، درباره کنگره عظیم اربعین اظهار داشت: تمام مردم جهان می‌دانند که امام حسین (ع) چه جایگاهی در بین ایرانیان دارد و این ارادت تاکنون چه خدمات عظیمی را به ایران کرده است، که اگر نبود شور و حماسه حسینی جوانان، به شوق شهادت و به تأسی از حضرت راهی میدان مبارزه با دشمن متجاوز نمی‌شدند.
 
وی افزود: هرکجا ایرانیان در مقابل دشمن از خود مقاومت نشان دادند و حماسه آفریدند، بدلیل پیروی از مکتب امام حسین (ع) بود و این امام همام مانند خورشید تابناکی است که انسان‌ها را از سستی ذلت در مقابل سلطه می‌رهاند و به انسان‌ها درس «هیهات منا الذله» یاد می‌دهد.
 
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه عزاداری‌ها و اجتماعات حسینی در طول تاریخ در زنده و پویا نگاه داشتن این حرکت بی‌تأثیر نبوده است، عنوان کرد: در کنار این عزاداری‌ها، اربعین و حرکت حضرت زینب (س) در اربعین و پیام‌رسانی نهضت سرخ حسینی در گسترش و رساندن پیام کربلا موثر واقع شد.
 
مقدم تصریح کرد: این عزاداری‌های ماه محرم در کنار خود باید اربعینی داشته باشد تا این مفاهیم متعالی مکتب حسین (ع) در اربعین آن حضرت به گوش همه‌گان برسد و تبدیل به پیامی جهانی شود. بنابراین اربعین هم‌راستا با قیام کربلا از جایگاه ویژه‌ای در اشاعه فرهنگ حسینی برخوردار است.
 
این کارشناس سیاسی با بیان اینکه بزرگترین اجتماع مذهبی بشر در ذهن آزادی‌خواهان جهان این سؤال را ایجاد می‌کند که این همه عزاداری و بزرگداشت برای چیست، ادامه داد: این ارادت و دل‌سپردگی به امام حسین (ع)، دل‌ها و ضمیرهای روشن را به‌ همراهی با مکتب امام حسین (ع) دعوت می‌کند.
 
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: شور عظیم اربعین، ولوله‌ای در جهان بپا کرده است و خود در گرایش حق‌گرایان به مکتب حسین بی‌تأثیر نیست. نمی‌شود اجتماعی بالغ بر 20 میلیون انسان شکل بگیرد و ترسی عظیم در دل دشمنان آن‌ها ایجاد نکند.
 
وی ادامه داد: حرکت اسلامی اربعین در ادامه راه سرخ حسینی است و قافله حسین (ع) تا عالم و آدم بر پا است، افق را در می‌نوردد و اربعین دعوت پیوستن به زمره عاشقان آن حضرت است. اقنداری که از دل وحدت مسلمانان در این اجتماع عظیم برمی‌خیزد، در ایمن‌سازی جامعه مسلمانان در برابر تهدیدات دشمنان بی‌تأثیر نیست.
 
مقدم عنوان کرد: می‌توان از این ظرفیت اجتماع بزرگ مسلمان در راستای همگرایی و نزدیکی دل‌های مسمانان از هر گرایش، قومیت و مذهبی بهره برد و صفوف مسلمانان را مستحکم‌تر کرد زیرا اربعین شیعه و سنی نمی‌شناسد و همه دوستداران و زوار اباعبدالله الحسین (ع) هستند.
 
این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: دست‌هایی که در راستای کم‌رنگ کردن ارزش معنوی زیارت اربعین در تلاش هستند، بدانند سختی‌های مسیر، خستگی راه و کمبود امکانات دل دوستداران حضرت را از اشتیاق زیارت برنمی‌گرداند اما روسیاهی کم گذاشتن برای زائر امام حسین (ع) بر دامان آنان می‌ماند.
 
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی به آیین برگزاری اربعین اشاره کرد و گفت: این آیین بزرگ حجت را بر دوست و دشمن تمام می‌کند که اگر جنبه عزاداری امام حسین (ع) مطرح بود، شیعیان طی محرم و صفر به وظیفه دینی خود عمل کرده بودند اما حضورشان در اربعین معنایی جز تشکل یافتن برای حرکت دسته جمعی ندارد که مشت همین جمع در صورت لزوم بر سر دشمنان اسلام فرود می‌آید.
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار