یادداشت/ حجت‌الله ناصرپور

روز 13 آبان‌، تبلوری از تفسیر آیه شریفه 75 سوره نساء است

روز 13 آبان‌ماه، تبلوری از تفسیر آیه شریفه 75 سوره نساء و مصداقی از لزوم رهبری الهی در هدایت جامعه به سوی عدالت‌گستری است.
کد خبر: ۲۶۴۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ - 04November 2017
روز 13 آبان تبلوری از تفسیر آیه شریفه 75 سوره نساء است

گروه استان‌های دفاع پرس - حجت‌الله ناصرپور؛ روز 13 آبان‌ماه، تبلوری از تفسیر آیه شریفه 75 سوره نساء و مصداقی از لزوم رهبری الهی در هدایت جامعه به سوی عدالت گستری است.

در این آیه شریفه آمده است: «وَ ما لَکُمْ لا تُقاتِلُونَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفينَ مِنَ الرِّجالِ وَ النِّساءِ وَ الْوِلْدانِ الَّذينَ يَقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُها وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ وَلِيًّا وَ اجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ نَصيراً»

چرا در راه خدا و (در راه) مردان و زنان و کودکانی که (به دست ستمگران) تضعیف شده‌اند، پیکار نمی‌کنید؟! همان افراد (ستمدیده‌ای) که می‌گویند: «پروردگارا! ما را از این شهر (مکه)، که اهلش ستمگرند، بیرون ببر! و از طرف خود، برای ما سرپرستی قرار ده! و از جانب خود، یار و یاوری برای ما تعیین فرما!

دو شرط اساسی برای مبارزه بر علیه خودخواهان و ستم‌پیشگان، وجود توده مردمی است که اراده کرده‌اند از ظلم رهایی یابند و همچنین بهره بردن از هدایت الهی ولی‌فقیه که اراده آ‌ن‌ها را به سوی حق و عدالت‌خواهی رهنمون می‌کند.

13 آبان‌ماه، نقطه عطفی در گره خوردن امام امت برای در هم پیچاندن ایادی استکبار در سه جریان مختلف بود، اولاً نمایان شدن آن چهره الهی که هدایت‌گر قافله سالار مردم ایران به سوی عدالت گستری و رهائی از رژیم ظالم پهلوی بود، انسان شایسته‌ای که ایادی استکبار از روشنگری او به تنگ آمده بودند و او را تبعید کردند و با تبعید ایشان و ارتباط او با امت حزب‌الله، انقلاب اسلامی طوفانی‌تر شد و راه خود را هموارتر کرد.

ثانیاً، در این روز که از ایام‌الله برشمرده شد، دانایی جامعه با الهام از هدایت ولی‌فقیه و با خروش انقلابی دانشجویان و دانش‌آموزان و با تقدیم خون 56 شهید در دانشگاه تهران، مشق پیروزی خون بر شمشیر را عرضه داشته و با دریافت پیام رهبر شجاع خود، صف دانایی کشور به اقتداری وصف‌ناپذیر تبدیل شد.

ثالثاً، 13 آبان‌ماه روزی است که صف مقدم پویندگان دانایی کشور، طومار لانه جاسوسی استکبار جهانی را در هم پیچید و برای همیشه به حضور این جرسومه‌های فساد پایان بخشید.

در این روز ثابت شد که پویندگان حق، تنها با وحدت و انسجام در کنار رهبری الهی و دلسوز می‌توانند پیروز شوند و این الگو در تمام مراحل سخت انقلاب اسلامی تا هشت سال دفاع مقدس، همواره عنصر پیشران جنبش انقلابی ملت ایران بوده است.

درود و رحمت خدا بر همه کسانی باد که در راه مبارزه با ستم و ایادی استکبار جهانی و به ویژه دفاع از اندیشه‌های والای انسانی، جان شیرین خود را تقدیم نمودند و با تشخیص درست راه، الگوی موفقیت در برابر ظالمین را به دیگران آموختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار