مادر شهید «علیرضا مرادی» در برنامه کوی نیکنامان:

خانواده‌های مدافع حرم ریالی دریافت نمی‌کنند

این مادر شهید با بیان اینکه برخلاف گفته بسیاری از دشمنان، خانواده‌های مدافع حرم ریالی دریافت نمی‌کنند، گفت: با وجود اینکه همسرم فرهنگی است اما چون فرزندم فارغ التحصیل رشته الکترونیک بود یاد گرفته بود روی پای خودش بایستد به همین خاطر از نظر مالی هیچ مشکلی نداشت.
کد خبر: ۲۶۴۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ - 04November 2017
به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، ویژه برنامه «درکوی نیکنامان»، آیین پاسداشت و تکریم خانواده شهدا با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره هشت سال ایثارگری و رشادت حماسه آفرینان دفاع مقدس پنج شنبه در فرهنگسرای گلستان با حضور مادر بزرگوار شهید مدافع حرم علیرضا مرادی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین وحیدی در ویژه برنامه «در کوی نیکنامان» سخنانش را با قرائت آیه 268 سوره مبارکه بقره آغاز و اظهار کرد: خداوند می فرماید الشَّيْطانُ يَعِدُکُمُ الْفَقْرَ وَ يَأْمُرُکُمْ بِالْفَحْشاءِ وَ اللَّهُ يَعِدُکُمْ مَغْفِرَةً مِنْهُ وَ فَضْلاً وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ، شیطان به شما وعده تنگدستی می دهد، و به بدکاری وا می دارد، و خدا از جانب خود آمرزش و فزونی به شما وعده می دهد، که خدا وسعت بخش و داناست.

وی با بیان اینکه در این آیه خداوند تقابل شیطان و خودش را در مقابل انسان بیان می‌کند، افزود: اگر کسی با قرآن انس نداشته باشد، غیر ممکن است که بتواند بر شیطان پیروز شود. تنها جایی که در آن شیطان به ما معرفی می‌شود، قرآن است و تا مردم شیطان را نشناسند، چه طوری می‌توانند بر او پیروز شوند و کسی که با قرآن انس و ارتباط ندارد، شک نکند که زمین خورده شیطان است.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه تنها کسانی می‌توانند بر شیطان پیروز شوند که با قرآن آشنا باشند و شب و روز به قرآن مراجعه کنند، گفت: راه نفوذ شیطان این است که فقر را جلوی چشمانتان بیاورد. بعد از فقر وقتی ضعیف شدیم «یأمرکم بالفحشاء»، به ما دستور به فحشاء می‌دهد.

حجت الاسلام وحیدی با اشاره به اینکه مراحل بخشش در قرآن 7 مرحله است، تصریح کرد: سه مرحله مهم از این هفت مرحله عبارت است از عفو، صفح و مغفرت و خداوند بخشش را در مورد بندگانش تمام و کمال تا مرحله مغفرت پیش می برد.

خانواده‌های مدافع حرم ریالی دریافت نمی‌کنند 

مادر شهید مدافع حرم علیرضا مرادی نیز در این برنامه با بیان اینکه خودکفایی و ولایتمداری بزرگترین ویژگی فرزندم بود، اظهار داشت: پسرم در زمان شهادت 26 سال داشت و ما به اینکه علیرضا در هر شرایطی با اتکا به توانایی‌های خودش مشکلات را حل کند، عادت داشتیم.

وی افزود: علیرضا خیلی عادت نداشت حرف بزند چه برسد به اینکه گلایه کند اما همیشه برنامه‌هایش براساس روال منظمی بود. در کل زندگی‌اش هم اینطور رفتار کرد. از بچگی برای مدرسه رفتن، مسجد بودن، فعالیت‌های جانبی و کار کردن برنامه‌های خاص خودش را داشت.

این مادر شهید با بیان اینکه برخلاف گفته بسیاری از دشمنان، خانواده‌های مدافع حرم ریالی دریافت نمی‌کنند، گفت: با وجود اینکه همسرم فرهنگی است اما چون فرزندم فارغ التحصیل رشته الکترونیک بود یاد گرفته بود روی پای خودش بایستد به همین خاطر از نظر مالی هیچ مشکلی نداشت.

وی با بیان اینکه روزی که اعزام شد چهارشنبه بود عنوان کرد: وقتی پرسیدم کی برمیگردی در جوابم گفت: «مامان من چهارشنبه برمی‌گردم». دقیقا همینطور شد. دوشنبه به شهادت رسید، سه شنبه پیکرش را به معراج الشهدا آوردند و چهارشنبه مراسم شام غریبان برگزار کردند.

خانواده‌های مدافع حرم ریالی دریافت نمی‌کنند 

مادر شهید مرادی خاطر نشان کرد: مراسم تشییع پیکر مطهر فرزندم به همراه دوست و همرزمش شهید حسین امیدواری روز پنج شنبه 24 دی ماه سال 94 در تهران برگزار شد و در قطعه 50 گلزار الشهدای بهشت زهرا (س) در جوار یکدیگر به خاک سپرده شدند.

این مادر شهید ادامه داد: ما ساکن محله شهرک ولیعصر (عج) هستیم و فرزندم جزو گردان امام علی(ع) تهران بود که در عملیات مستشاری سوریه به دست تروریست های تکفیری شهید شد.

خانواده‌های مدافع حرم ریالی دریافت نمی‌کنند 

بنا بر این گزارش، در متن وصیت نامه شهید علیرضا مرادی که فقط چند روز قبل از شهادتش نوشته شده آمده است: «به تاریخ 94/10/05 ساعت 23 و نیم شب، چند سطری وصیت نامه می‌نویسم، علی وار زیستن و علی وار زندگی کردن را و حسین وار زیستن و حسین وار زندگی کردن و حسین وار شهید شدن را دوست می دارم. شهادت در قاموس اسلام کاری ترین ضربات را بر پیکر ظلم، جور، شرک و الحاد می زند و خواهد زد. ببین ما به چه روزی افتاده ایم و استکبار جامعه را به لجنزار کشیده است ولی چاره ای نیست، این ها سد راه اسلام شده اند و باید برداشته شوند تا راه تکامل طی شود. مادر جان و پدر جان شما را قسم می دهم که اگر به خاطر من گریه کنید اصلا از شما راضی نخواهم بود، زینب وار و علی وار زندگی نمایید و مرا به خدا بسپارید». اللهم ارزقنا شهاده فی سبیلک

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها