عزت‌الله ضرغامی:

ترامپ نمی‌تواند عزت ایران اسلامی را تحمل کند/ سفارتخانه آمریکا در ایران به یک قرارگاه عملیاتی تبدیل شده بود

عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه رئیس جمهور جدید آمریکا عزت امروز ایران اسلامی را نمی­‌تواند تحمل کند، گفت: ترامپ شاهد این است که هر توطئه‌ای را که برای اجرا در منطقه طرح­‌ریزی و عملیاتی می‌کند شکست می‌خورد و با حرکت‌­های ضد آمریکایی مواجه می‌شود.
کد خبر: ۲۶۴۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸ - 04November 2017
سخنرانی ضرغامی در جمع راهپیمایان 13 آبان در مشهد///سفارتخانه آمریکا در ایران به یک قرارگاه عملیاتی تبدیل شده بود/ مسئولین و مردم کشورمان در یک همگرایی بر علیه آمریکا متحد شده­ اندبه گزارش دفاع پرس از مشهد، «عزت‌الله ضرغامی» عضو شورای انقلاب فرهنگی و از دانشجویان پیرو خط امام که در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نقش داشته است در اجتماع پایانی راهپیمایان روز 13 آبان در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی اظهار داشت: شما با حضورتان در راهپیمایی ضد استکباری، از شهدا حق‌شناسی کردید و این حضور متعهدانه شما که تداوم راه شهدا است آینده کشور را بیمه می­‌کند. در روزگاری که جبهه حق و باطل رو در روی هم قرار گرفتند شما مجاهدان در صحنه هستید که جبهه حق را در مقابل همه جبهه باطل یاری کنید.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای این شبهه را ایجاد می­‌کنند که سفارت آمریکا در ایران دارای مصونیت سیاسی بوده و نباید توسط دانشجویان پیرو خط امام اشغال می‌شد، خاطر‌نشان کرد: آنجا سفارتخانه نبود بلکه لانه جاسوسی به معنای کلمه بود. این به اصطلاح سفارتخانه تا قبل از پیروزی انقلاب طرح­‌ریزی برنامه­‌هایی را برای حفظ شاه و مقابله با حرکت‌های مردمی داشت و بعد از پیروزی انقلاب نیز همین رویه ضد مردمی ادامه داشت. این سفارتخانه بعد از پیروزی انقلاب به یک قرارگاه نظامی و اطلاعاتی تبدیل شده بود.

ضرغامی گفت: تمام ناآرامی‌ها و فتنه‌های قومی در کشور همچون خوزستان، سیستان و کردستان که هر کدام برای ساقط شدن یک حکومت کافی بود در این سفارتخانه طرح­‌ریزی و برای عملیاتی شدن پیگیری می­‌شد. هر کشوری که آمریکا در آن، سفارتخانه داشت و بعد حکام آن کشورها به نقش مداخله­‌گرانه آمریکا پی می‌بردند از این سفارتخانه به عنوان لانه جاسوسی نام می­‌برند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح علت اشغال لانه جاسوسی پرداخت و افزود: امام راحل مرتب در مورد خطرات آمریکا تذکر می‌دادند و مردم را آگاه می­‌کردند اما دولت موقت و دولت حاکم هیچ توجهی به هشدارهای ایشان نمی­‌کرد و عملاً با آمریکایی­‌ها هماهنگ بود که بعد از حادثه تسخیر لانه جاسوسی تعدادی از آنها به عنوان جاسوس دستگیر شدند. به دنبال این مسائل دانشجویان پیرو خط امام (ره) چهار دانشگاه تهران در سه جلسه‌ای که داشتند این بحث را مطرح کردند که چه کاری انجام دهیم که به مردم آگاهی بدهیم تا مواظب توطئه­‌های دشمن باشند. در پایان به این نتیجه رسیدند که یک حرکت سمبولیک انجام بدهند و 3 تا 4 روز لانه جاسوسی را اشغال کنند و پیامشان را به دنیا برسانند و بعد به سراغ ادامه تحصیل بروند.

عضو شورای فضای مجازی کشور ادامه داد: کسی فکر نمی‌کرد که تسخیر لانه جاسوسی باعث ایجاد یک حرکت مردمی شود و حرکت ضد آمریکایی را تعمیق ببخشد. بعد از تایید حرکت دانشجویان توسط امام خمینی (ره) مردم به صحنه آمدند و افکار عمومی با دانشجویان همراه شد، از طرفی هم به دلیل اینکه دولت با جریان آمریکایی همراه بود این حرکت را به شدت کوبید و بعد از چند روز استعفا داد. اشغال لانه جاسوسی 444 روز طول کشید و علی ­رغم اینکه اسناد را نابود کرده بودند اما با تلاش دانشجویان مدارکی کشف شد که نشان می‌داد هر نقطه از این کشور نا آرامی صورت می­‌گیرد طراحی اولیه‌اش توسط آمریکا صورت گرفته است.

ضرغامی با طرح این موضوع که حوادث آبان سال 1358 با حوادث آبان 1396 مشابه است خاطرنشان کرد: در آبان سال 1358 مردم خود متوجه شدند که چه اتفاقاتی در کشور در حال رخ دادن است. آنها فهمیده بودند که آمریکا قابل اعتماد نیست، لذا برای مقابله با آمریکا همه مردم همگرا شدند. از آن سال تا به امروز همه دشمنان با هر آنچه در اختیار دارند متحد شدند تا قابل اعتماد نبودن آمریکا را کمرنگ جلوه بدهند. امروز نیز مسئله برجام و بدعهدی آمریکا باعث شده است همه مردم و همه مسئولین مجدداً علیه آمریکا متحد و همگرا شوند. مسئولین کشورمان امروز با صراحت و مستند به بدعهدی آمریکایی‌ها اذعان دارند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی ابراز داشت: امروز آمریکایی­‌ها با بدعهدی خود ثابت کردند که با مردم ایران دشمن هستند. مسئله آمریکا هسته‌ای، موشکی و یا حقوق بشر نیست بلکه از ایران با صلابت که فکر و اندیشه‌اش نه تنها منطقه، بلکه دنیا را تحت تاثیر قرار داده است و به یک ابرقدرت تبدیل شده هراس دارد.

ضرغامی با بیان اینکه رئیس جمهور جدید آمریکا عزت امروز ایران اسلامی را نمی­‌تواند تحمل کند، افزود: او شاهد این است که هر توطئه‌ای را که برای اجرا در منطقه طرح­‌ریزی و عملیاتی می‌کند شکست می‌خورد و با حرکت‌­های ضد آمریکایی مواجه می‌شود.

وی گفت: دشمنان در پی آن بودند که حکومت سوریه را سرنگون کنند اما سیاست جمهوری اسلامی در منطقه این بود که این حکومت انقلابی و پیشانی است و باید بماند. دشمنان که در جریان سوریه با شکست روبرو شدند بحث اقلیم کردستان را مطرح کردند تا اسرائیل دوم را در کنار مرزهای ایران اسلامی مستقر کنند. آنها پیش‌بینی همه چیز را هم کرده بودند اما با سیاست‌های مدبرانه و مشاوره‌های سیاسی و اقدامات مستشاری باعث شد تا دولت عراق خوب وارد عمل شود و بر اوضاع مسلط شود و بارزانی که خود را در حد رهبر اقلیم کردستان می‌دانست استعفا دهد.

ضرغامی با اشاره به اینکه در طول سال­‌های اخیر، همچون این روزها اتحاد و یگانگی مردم و مسئولین علیه آمریکا ایجاد نشده بود، اظهار داشت: شما بدانید که تهدیدات آمریکایی‌ها اثر ندارد چون مردم با هم متحد هستند و آمریکا هم باید بداند با ضربه‌ای که جمهوری اسلامی در پاسخ به حادثه تروریستی مجلس و حرم حضرت امام (ره) به گروه­‌های تکفیری زد و پایگاه‌­های آنان را در دیرالزور مورد حمله قرار داد اگر بخواهد دست از پا خطا کند توان موشکی ایران که برد آن بالای 2 هزار کیلومتر است به میدان خواهد آمد و هر نقطه‌ای از دنیا که آمریکا در آن منافعی دارد را با خاک یکسان خواهد کرد.

وی در پایان گفت: تنها راه مقابله با تحریم‌ها همان نسخه­ رهبر معظم انقلاب تحت عنوان اقتصاد مقاومتی است که ارائه دادند. امیدواریم مسئولین کشورمان با بهره‌گیری از هدایت‌های مدبرانه مقام معظم رهبری از این فرصت­‌های تاریخی استفاده کنند و در مقابل دشمنان قسم خورده بایستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار