حجت‌الاسلام پناهیان:

حرکت عظیم اربعین مرگ استکبار را رقم می‌زند/ تحول زائران اروپایی

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: حرکت عظیم اربعین مرگ استکبار را و فرهنگ اربعین حسینی مرگ فرهنگ غرب را رقم می‌زنند.
کد خبر: ۲۶۴۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ - 04November 2017
حرکت عظیم اربعین مرگ استکبار را رقم می‌زند/ تحول زائران اروپاییبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در اولین افتتاحیه پیاده روی اربعین در میدان «ثورالعشرین» شهر نجف با اشاره به اینکه سفر به کربلا برای حضور در مراسم اربعین بسیار عجیب و قابل‌ تأمل است گفت: کسانی که پا در این راه می‌گذارند، متوجه شگفتی و عجایب می‌شوند.

وی با طرح این سؤال که فلسفه زیارت چیست، گفت: فلسفه نهایی زیارت در این جمله از زیارت اربعین «من آماده‌ام شما را کمک کنم»، آمده است.

حجت‌الاسلام پناهیان اضافه کرد: اربعین بهترین زمان برای ثبت‌نام در لیست اصحاب حضرت ولی‌عصر (عج) است.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری با اشاره به اینکه امروز مزین به یوم‌الله سیزده آبان است، گفت: امروز در تهران و جای‌جای کشور مردم فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دهند و شما در مسیر اربعین مرگ آمریکا را رقم می‌زنید.

وی با تأکید بر اینکه راهپیمایی اربعین مرگ آمریکا را رقم می‌زند، گفت: آمریکا با ابزارهای مختلف از جمله هالیوود نمی‌تواند یک‌میلیون نفر را در جایی جمع کند تا یک کیلومتر پیاده‌روی کنند.

حجت‌الاسلام پناهیان حرکت عظیم اربعین را مرگ استکبار دانست و گفت: فرهنگ اربعین حسینی مرگ فرهنگ غرب را رقم می‌زند.

این استاد دانشگاه با اشاره به مواجهه رسانه‌ها با حرکت عظیم اربعین، گفت: آن‌ها در یک جمله خبری به حضور ده‌ها هزار نفر اکتفا می‌کنند و واقعیت را نمی‌گویند، درحالی‌که بهتر از هرکسی می‌دانند حضور شیعیان در این حرکت میلیونی است.

وی با اشاره به تحولاتی که زائران اربعین در اروپا رقم می‌زنند، گفت: در اروپا از راهپیمایی بزرگ اربعین نمایشگاه عکس برپا می‌کنند و همین مسئله زمینه‌ساز تحول در افراد می‌شود.

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: بسیاری از اروپاییان برای یافتن حقیقت واقعی حضور میلیونی زائران اربعین رهسپار کربلا می‌شوند.
 
منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار