به قلم جواد محمدزمانی؛

سفرنامه «پیاده تا بهشت» ویژه اربعین منتشر شد

سفرنامه «پیاده تا بهشت» ویژه اربعین حسینی به قلم حجت‌الاسلام جواد محمدزمانی منتشر شد.
کد خبر: ۲۶۵۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳ - 06November 2017
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «پیاده تا بهشت» نام سفرنامه‌ای است به قلم حجت‌الاسلام جواد محمدزمانی که در مسیر پیاده روی اربعین سال 1395 به نگارش در آمده و به تازگی توسط کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی به چاپ رسیده است.
 
حجت‌الاسلام جواد محمدزمانی در این سفرنامه تلاش داشته حال و هوای زائرین پیاده روی اربعین را به خوبی روایت کند و آداب و روسم مردم بومی عراق و نوع مهمان نوازی آن‌ها نسبت به زائرین را به تصویر بکشاند.
 
مرجعیت، محبت‌های مضاعف، پیوند با شعائر، معنویت خواهی همگانی، لهجه عراقی، الحشد الشعبی، مهدویت، نماز جماعت، تصاویر شهدا، نخستین زیارتگاه، مسیرهای پیاده‌روی، شیوه‌های حضور، احوال پرسی تعارف و دعوت‌ها، دانش آموزان، احزاب سیاسی، اصناف فعال، ایران، پوشش مردان، مشارکت زنان، کوله‌بار، موکب‌ها، درمان، بهداشت، نوشیدنی‎‌های اربعین، غذاهای اربعینی، دخانیات و خرید سوغات از جمله مسائلی است که نویسنده تلاش داشته به صورت برداشت آزاد درباره آن صحبت کند.
 
نویسنده در این سفرنامه از مختصات کشور عراق، تاریخ عظیم آن، بناها و معماری‌ها، شخصیت‌های تاریخ ساز، روحیات مردم و ظرفیت‌های امروز آن غافل نبوده است و در همین راستا اطلاعاتی را در لابه لای صفحات به خواننده منتقل می‌کند.
 
سفرنامه «پیاده تا بهشت» ویژه اربعین منتشر شد 
 
«پیاده تا بهشت» یکی از سفرنامه‌های اربعین است که می‌تواند مخاطب را به حال و هوای این روزهای مسیر نجف تا کربلا نزدیک کند. این کتاب در 231 صفحه به چاپ رسیده است.
 
انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار