به همت خانواده شهید سلحشور و همکاری جوانان مؤمن فسایی؛

آیین پاسداشت شهید سلحشور برگزار شد

آیین پاسداشت یاد و خاطره شهید سلحشور و اولین سالگرد درگذشت مادر بزرگوارشان عصر دیروز برگزار شد.
کد خبر: ۲۶۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ - 05November 2017

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در آستانه اربعین حسینی و 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، آیین پاسداشت یاد و خاطره دانشجوی پیرو خط امام کربلای هویزه شهید فرخزاد سلحشور و بزرگداشت اولین سالگرد درگذشت مادر صبور و مقاومش، حاجیه خانم مستدام با حضور اقشار مختلف مردم، آیت الله العظمی دکتر احمد بهشتی (نماینده محترم مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری)، امام جمعه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، رئیس دادگستری و دیگر مسئولین شهرستان، عصر روز گذشته در سالن اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان فسا برگزار شد.

مهندس محمدعلی سلحشور (برادر شهید سلحشور) در سخنرانی ابتدای این مراسم ضمن خوش آمد به حاضران و تشکر از همه مردم و مسئولان فسا، هدف از این گردهمایی را ارائه الگویی جهت تبدیل مجالس یاد و خاطره پدران و مادران شهدا به یادواره فرزندان شهید و مجاهدشان دانست و ابراز امیدواری کرد این رویداد مبارک، سنت حسنه‌ای باشد برای آینده تا قدر و منزلت این شهیدپروران نستوه که شجره طیبه شهادتند، بیش از پیش ارج نهاده شود.

آیین پاسداشت شهید سلحشور برگزار شد

وی افزود: تلاش خانواده شهید سلحشور در یک سال گذشته علاوه بر تحقق این مهم، پرهیز از تحمیل هر گونه هزینه به سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادهای کشوری و لشکری بوده و کوشیده‌ایم بدون کوچکترین چشمداشتی عهده دار کلیه هزینه‌های برنامه‌های اجرا شده، باشیم و تمامی مراسم‌ این یک سال اخیر را کاملا شخصی برگزار کنیم؛ هر چند که در این راه از همدلی و همراهی مجموعه‌های مختلف اداری و فرهنگی و خدماتی این شهر شهیدپرور مخصوصا جوانان مؤمن و متدین، بهره فراوان برده‌ایم.

در ادامه این مراسم، شاعر برجسته و انقلابی کشورمان، میلاد عرفان پور برای اولین بار در شهر مادری‌اش، فسا به شعرخوانی پرداخت و پس از پخش نماهنگی از مادر شهید سلحشور، حجه الاسلام شهاب مرادی به ایراد سخنرانی پرداخت. شهاب مرادی با ابراز خرسندی از حضور در یادواره شهید سلحشور و سالگرد مادرشان به تشریح دشمنی‌های آمریکا با ملت ایران پرداخت و خاطرنشان کرد: فهم دشمنی و کینه توزی آمریکا با ما موضوع بسیار روشنی است.

وی ادامه داد: آمریکا حتی با ایرانیانی که همزمان با وقوع انقلاب از ایران رفته و در آمریکا اقامت کرده اند هم، این دشمنی را دارد.

آیین پاسداشت شهید سلحشور برگزار شد

حجه الاسلام مرادی در بخش دیگری از سخنانش با تجلیل از پدران و مادران شهدا گفت: مادران و پدران شهدا را قدر بدانید. اگر چند سال دیگر خدای ناکرده مادر و پدرهای شهدا از بین مان بروند، برکت بزرگی از این کشور خواهد رفت. وی تصریح کرد: خیلی از عوامل به رهبر معظم انقلاب کمک می کند تا این سید به تأیید خدا این کشور را در امنیت حفظ کند و این کشتی را از دریای امواج مواج حوادث خطرناک منطقه با آرامش عبور دهد که یکی دعای شماست و دیگری دعای پدر و مادرهای شهداست.

مرادی همچنین خواستار توجه بیشتر به مادران شهدای جاوید الاثر شد و با اشاره به مراسمی که چند سال قبل به طور همزمان در 40 نقطه تهران جهت مادران چشم انتظار برگزار کرده اند از حاضران در جلسه خواست تا برای تک تک این مادران نیز مشابه چنین جلساتی برگزار گردد چرا که آنها جزو مظلوم ترین و دل شکسته‌ترین‌ها هستند.

چهره نگاری تصویر شهید سلحشور توسط بانوی هنرمند سرکار خانم شبیبی از دیگر برنامه های این مراسم بود که به طور زنده در سالن مراسم اجرا شد.

آیین پاسداشت شهید سلحشور برگزار شد

کمیته خادم الشهدای شهرستان فسا نیز مثل همیشه با دکوری متفاوت که از یادمان شهدای هویزه و مزار شهید سلحشور آغاز و به موکب و مسیر بین الحرمین در کربلای معلی متصل می شد، هنرنمایی کرده بود. این مراسم باشکوه با مداحی حجه الاسلام حسین امیدی (مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد فارس) و توزیع ویژه‌نامه و سی دی تصویری «به نام مادر» (مشتمل بر گلچین سخنرانی، روایتگری و شعرخوانی) مراسم قبلی شهید سلحشور در فسا) بین حاضران به پایان رسید.

شهید فرخ سلحشور از دانشجویان پیرو خط امام حاضر در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود که روز 16 دی 1359 همراه با شهید سید حسین علم الهدی در حماسه عاشورایی هویزه به شهادت رسید. پیکر مطهر شهید سلحشور به عنوان اولین شهید دانشجوی شهرستان فسا و تنها دانشجوی شهید استان فارس در حماسه هویزه پس از 3 سال، همراه با شهید علم الهدی به دست می آید و با موافقت خانواده در همان محل رزم و تفحص شان که اینک یادمان شهدای هویزه (استان خوزستان) است به خاک سپرده می شود.

حاجیه خانم مستدام، مادر این شهید والامقام نیز آبان ماه سال گذشته چهره در نقاب خاک کشید و بنا به وصیت خودشان و با موافقت ستاد کل نیروهای مسلح پس از تشییع باشکوه در مصلای نماز جمعه اهواز با استقبال مردم و عشایر منطقه دشت آزادگان و هویزه و زائران راهیان نور در جوار فرزندش در یادمان شهدای هویزه آرمید.

انتهای پیام/ 131
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار