دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی به سمت مرز عراق/ ادامه عملیات مین‌زدایی در دیرالزور

نزدیک شدن نیروهای ارتش عربی سوریه و مقاومت اسلامی به مرز عراق و ادامه عملیات مین‌زدایی در مناطق تازه آزاد شده در شهر دیرالزور از مهم‌ترین اخبار تحولات سوریه طی 24 ساعت اخیر است.
کد خبر: ۲۶۵۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ - 05November 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، پیشروی ارتش عربی سوریه و مقاومت اسلامی (حزب‌الله لبنان، نجبای عراق و لشکر فاطمیون افغانستان) در شرق سوریه به سمت مرز این کشور با عراق همچنان ادامه دارد.
 
طی جدیدترین تحولات در این زمینه، نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی در حال پاک‌سازی ناحیه شرقی ایستگاه دوم در جنوب شرق استان دیرالزور از لوث تروریست‌های وابسته به گروهک تکفیری داعش و  به طرف مرز بین‌المللی سوریه و عراق هستند. در اطراف شهر دیرالزور نیز منطقه «حویجه قاطع» شاهد پیشروی نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی در بخش‌هایی از این ناحیه بود.
 
پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی به سمت مرز عراق/ ادامه عملیات مین‌زدایی در دیرالزور 
با این حال، داعش برای گرفتن انتقام شکست‌های خود یک خودروی بمب‌گذاری شده را در میان مردمی که از نبردهای دیرالزور به حاشیه رود فرات پناه آورده بودند، منفجر کرد. طی این اقدام تروریستی، ده‌ها غیرنظامی سوری شهید و زخمی شدند.
 
همزمان با این پیشروی‌ها، شبه‌نظامیان کرد وابسته به «نیروهای دموکراتیک سوریه» توانستند یکی از مسئولان گروهک تروریستی داعش، که به همراه تعدادی از نیروهای خود در میان آوارگان اردوگاه شهر «شدادی» در جنوب استان حسکه پنهان شده بود، را شناسایی و دستگیر کنند.
 
این در حالی است که رسانه‌های وابسته به تروریست‌های مسلح طی خبری اعلام کردند که 312 شهروند غیرنظامی از آغاز ماه گذشته میلادی تا روز سیطره کردها بر شهر رقه در 20 اکتبر، بر اثر 500 مورد بمباران اجرا شده توسط هواپیماهای وابسته به ائتلاف بین‌المللی تحت فرماندهی آمریکا در رقه به شهادت رسیدند.
 
در جنوب سوریه نیز گروهک‌های تروریستی حاضر در شهرک «ناحته» در شرق استان درعا اقدام به شلیک چند گلوله خمپاره به روستای «سمیع» در غرب استان سویداء کردند. هنوز از تلفات این حمله تروریستی، که نقض توافق مناطق کاهش تنش در جنوب سوریه محسوب می‌شود، اخباری منتشر نشده است.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار