روایت پیاده‌روی اربعین در برنامه «به اضافه مستند»

یازدهمین قسمت از فصل دوم برنامه «به اضافه مستند» به پخش و بررسی مستند «راه دل» با موضوع پیاده‌روی اربعین اختصاص دارد.
کد خبر: ۲۶۵۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ - 05November 2017
روایت پیاده‌روی اربعین در برنامه «به اضافه مستند»به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، یازدهمین قسمت از فصل دوم برنامه «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «راه دل» ساخته مهدی زمان‌پور کیاسری روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

در این قسمت و پس از پخش مستند، وحید چاووش که مستندهای زیادی را با موضوع پیاده‌روی اربعین ساخته است، مهمان برنامه خواهد بود و با موضوع ساخت مستند از پیاده‌روی زائران امام حسین (علیه‌السلام) در ایام اربعین، سخن می‌گوید. همچنین محمدتقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این اثر مستند خواهند پرداخت.

مستند «راه دل» روایت سفر پیاده‌روی کربلا مشتی اسماعیل است. در این مستند علاوه بر نمایش حال و هوای معنوی پیاده‌روی زائران اباعبدالله از نجف تا کربلا در ایام اربعین حسینی، سفر مشتی اسماعیل به همراه دوست همیشگی اش نصیر به سوی کربلا و زیارت امام حسین (علیه‌السلام) در اربعین حسینی به تصویر کشیده می‌شود.

مشتی اسماعیل پیرمرد زحمت‌کش و روشن‌دل کیاسری است که علی‌رغم این نابینایی که شاید محدودیت به حساب بیاید نه‌ تنها کارها و امور شخصی خود را انجام می‌دهد بلکه‌ از عهده کارهایی برمی‌آید که حتی افراد سالم هم از انجام آن عاجز هستند. او از درخت بالا می‌رود و گردو می‌چیند، تمام مراحل آماده سازی زمینش برای کاشت برنج را خودش انجام می‌دهد، راه آبی را که دارد هرز می‌رود فقط با حس شنوایی و لامسه می‌بندد و شاید اگر ندانیم که او نابیناست اصلا این موضوع را باور نکنیم.

او اکنون بر سر دوراهی عمل چشم و بینا شدن و رفتن به سفر پیاده روی اربعین که با زمان عمل چشم مقارن شده، گرفتار شده است. او برخلاف همسرش که اصرار دارد چشمش را عمل کند با دوست و همراه همیشگی اش نصیر، پای در سفر پیاده روی اربعین می‌گذارد. مشتی اسماعیل در این سفر رفته رفته چشم دل باز می کند و نصیر پای در راه دل می‌گذارد تا این سفر روحانی، تاثیری هر چند کوچک بر آینده هر ۲ آنها بگذارد. این مستند به کارگردانی مهدی زمان‌پور کیاسری و تهیه‌کنندگی مرکز مستند سوره تولید شده است.

برنامه «به اضافه مستند» با اجرای علی صدری نیا، تهیه کنندگی سید محمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه ۱۶ آبان ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۱۷ آبان ماه ساعت ۹ و جمعه ۱۹ آبان ماه ساعت ۱۳:۳۰ است.
 
منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها