مومنی‌شریف در گفت‌وگو با دفاع پرس:

هنرمند نمی‌تواند نسبت به اتفاقات دنیا بی‌دغدغه باشد

رئیس حوزه هنری با اشاره به رسالت اصلی هنرمندان گفت: هنرمند نمی‌تواند نسبت به اتفاقات دنیا بی‌دغدغه باشد.
کد خبر: ۲۶۵۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ - 05November 2017
هنرمند نمی‌تواند نسبت به اتفاقات دنیا بی دغدغه باشد
«محسن مومنی شریف» رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با بیان اینکه هنرمندان تجسمی ما در نمایشگاه پوستر «سقوط شیطان بزرگ» یادآوری کردند که دشمنی به اسم آمریکا داریم، اظهار داشت: دشمنی آمریکا با ملت ایران از همه وجود او پیداست و قابل کتمان نیست؛ هرچند که با ما ادعای دوستی داشته باشد.
 
وی با تاکید بر لزوم هوشیاری در برابر دشمن گفت: ما نباید به آمریکا اعتماد کنیم. دشمن، دشمن است و قرآن می‌فرماید: «دشمنی آن‌ها از زبان‌هایشان پیداست و این دشمنی را در قلبشان پنهان کرده‌اند» حرف های اخیر رئیس جمهور آمریکا، حرف‌هایی بود که نشان از باورهای آن‌ها داشت؛ پیش از این نیز چنین حرف‌هایی گفته بودند و ادامه دارد.
 
رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: هنرمندان مدام به ما تذکر می‌هند که حواسمان باشد؛ دشمن را بشناسیم و فریب او را نخوریم. ما از هنرمندانی که در حوادث مختلف به وظیفه خود عمل می کنند و در کنار مردم هستند و مردم را نسبت به آینده هوشیارتر می‌کنند، ممنون هستیم.

مومنی شریف درباره علت برگزاری نمایشگاه‌های متعدد رشته تجسمی در حوزه هنری گفت: ما در برهه‌ای زندگی می‌کنیم که سرعت حواث زیاد است. حوادثی مانند ماجرای میانمار نیز حوادثی هستند که در گذشته اگر یک مورد از آن‌ها در یک دهه رخ می‌داد همه آن دهه را تحت تاثیر خود قرار می‌داد.

وی افزود: هنرمندان ما به عنوان بخشی از مردم وظیفه دارند در حوادث و اتفاقاتی که عمدتاً انسانی است نقش آفرینی و توجه هنری داشته باشند. تولیدات هنری هنرمندان، تصمیم و تمایل خودشان است و پیشنهادی از سوی ما مطرح نشده است. ما فقط از آثار آن‌ها استقبال می‌کنیم.

رئیس حوزه هنری  ادامه داد: ما در بخش و قطعه‌ خاصی از تاریخ هستیم که به پیچ تاریخی تعبیر شده است. زمان، زمان عجیبی است و لذا هنرمند نمی‌تواند نسبت به اتفاقات دنیا بی دغدغه باشد و مشغول کار خاصی شود که برخی‌ مشغول آن هستند و از اتفاقات دنیا بی خبر می‌مانند. هنرمندی که دارای وجدان بیدار است، نمی‌تواند بی تفاوت باشد.

مومنی شریف نمایشگاه پوستر «سقوط شیطان بزرگ» را نمونه هنر مقاومت دانست و گفت: هنر مقاومت، هنر متعهدی است که به تعبیر امام علی (ع) «نسبت به ظلم ظالم و ستمی که در حق مظلوم روا داشته می‌شود، بی تفاوت نباشد»، این معنی هنر مقاومت است. هر هنرمندی که در این مسیر فعالیت کند او یک هنرمند پایداری و مقاومت است.
 
وی گفت: عمده‌ی هنرمندان ما نگرش مقاومت داشته‌اند و در برابر دشمن بیرونی ایستادگی می‌کنند.
 
انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار