جابری انصاری در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

ایران به برنامه‌های دفاعی خود ادامه خواهد داد/ به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور کشور را نمی‌دهیم

معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه گفت: دولت‌هایی که از تروریسم دولتی و نهادینه رژیم اشغالگر قدس در طول دهه‌های گذشته علیه ملت فلسطین و همه کشورهای منطقه حمایت کرده‌اند، در موقعیتی نیستند که در مورد برنامه‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران در حوزه موشکی و غیر موشکی صحبت کرده و حد و حدود تعیین کنند.
کد خبر: ۲۶۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ - 05November 2017
ایران به برنامه‌های دفاعی خود ادامه خواهد داد/ به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور کشور را نمی‌دهیم«حسین جابری انصاری» معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دفاع پرس، درخصوص ضرورت افزایش قدرت دفاعی و موشکی ایران با توجه به صحبت‌های اخیر رییس جمهور آمریکا اظهار داشت: برنامه موشکی و تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر استراتژی دفاعی کشور و براساس نیاز‌های جمهوری اسلامی ایران و جهت دفاع از کشور تنظیم شده است.
 
جابری انصاری با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دفاعی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت کشور ادامه داد: مخالفت دیگر کشورها و مقامات خارجی آن‌ها هیچ تاثیری بر پیگیری اهداف ملی و برنامه‌ریزی‌های ملی جمهوری اسلامی ایران ندارد.
 
معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه تصریح کرد: استراتژی نظامی جمهوری اسلامی ایران استراتژی دفاعی است؛ لذا برای حفظ و دفاع از کشور و ملت برنامه‌های موشکی و تسلیحاتی خود را پیگیری می‌کنیم.
 
وی ضمن بیان رقابت تسلیحاتی ایجاد شده میان کشورهای جهان تاکید کرد: کشورهایی که خود به این مسابقه دامن زده اند، جهان را با برنامه های خود تهدید کرده اند، دولت هایی که منشا جنگهای متعدد به خصوص عامل دامن زدن به جنگ طولانی هشت ساله ایران و عراق نیز بوده‌اند.
 
جابری انصاری با اشاره به شش دهه اشغال فلسطین و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی توسط همین قدرت ها تاکید کرد: این کشورها روند اشغال و نفی حقوق طبیعی و بدیهی ملت فلسطین را نادیده گرفته‌اند.
 
معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه افزود: دولت هایی که از تروریسم دولتی و نهادینه رژیم اشغالگر قدس در طول دهه های گذشته علیه ملت فلسطین و همه کشورهای منطقه حمایت کرده اند، در موقعیتی نیستند که در مورد برنامه های دفاعی جمهوری اسلامی ایران در حوزه موشکی و غیر موشکی صحبت کرده و حد و حدود تعیین کنند.
 
وی در پایان گفت: در چهارچوب قوانین بین‌المللی و ناموس انسانی که حق دفاع از خود را مشروع شناخته است، به برنامه های ملی و انتخاب های خود ادامه خواهیم داد و به این گردوغبارها و کف‌های روی آب توجهی نخواهیم کرد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار