حجت‌الاسلام پناهیان:

«اربعین» منجر به شکست داعش شد/ عشق به سیدالشهدا (ع) عامل قدرت است

حجت‌الاسلام پناهیان با تأکید بر اینکه پیاده‌روی اربعین منجر به شکست داعش شد، گفت: در پیاده‌روی اربعین، عشق به سیدالشهدا (ع) عامل قدرت می‌شود.
کد خبر: ۲۶۵۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶ - 05November 2017
«اربعین» منجر به شکست داعش شد/ عشق به سیدالشهدا (ع) عامل قدرت استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در موکب سیدالشهدا (ع) در نجف اشرف اظهار داشت: محبت به ولی خدا قدرت سیاسی ایجاد می کند و این قدرت عامل پیروزی مسلمانان در جهان خواهد شد.

این مدرس حوزه و دانشگاه حماسه پیاده روی اربعین را یک پدیده شگفت انگیز در دوره معاصر دانست و گفت: زائرانی که در مراسم پیاده روی اربعین شرکت می کنند در واقع در یک جریان سیاسی و دینی حضور می یابند و به جریان حق، ولایت و انقلاب کمک می کنند.

حجت الاسلام پناهیان افزود: حضور میلیونی مردم در پیاده روی اربعین قدرت عظیمی تولید می کند و این قدرت زمینه اصلی شکل گیری حکومت جهانی امام زمان (عج) خواهد بود.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه هر تجمعی قدرت تولید نمی کند، بیان داشت: در اربعین عشق به سیدالشهدا(ع) عامل قدرت می شود و لشکر و یاران امام زمان در اربعین ساخته و پرداخته می شوند.

حجت الاسلام پناهیان آثار گردآمدن مسلمانان در این حماسه پرشور را برشمرد و گفت: معنای این تجمع عظیم این است که با ظهور ولی خدا قدرت ده ها میلیونی برای شان وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهداف دشمن از شکل گیری گروهک تکفیری داعش اشاره و عنوان کرد: تحلیل گران با هجوم تروریست های داعش به عراق تجزیه این کشور را قطعی می دانستند اما حضور شیعیان در تجمع بزرگ اربعین با وجودی که سلاح در دست نداشتند اثر نظامی داشت و به روحیه گرفتن مبارزان مسلمان عراقی و شکست داعش در مناطق مختلف این کشور منجر شد.

این مدرس حوزه و دانشگاه همچنین به آثار معنوی زیارت اربعین اشاره کرد و افزود: اربعین وارد زندگی ما شده است و باید از این فرصت برای ایجاد تحول روحی و اخلاقی در مسلمانان بهره ببریم و قدر این فرصت را بدانیم.

وی ادامه داد: امروز عاشقان سیدالشهدا با همه هستی خود به میدان آمده اند وبه زوار اربعین خدمت می کنند اما رسانه های استکبار  از انعکاس عشق و محبت به امام حسین (ع) خودداری می کنند چرا که تشکیل یک قدرت جهانی در پیاده روی اربعین مطابق میل دشمنان نیست.

حجت الاسلام پناهیان افزود: در مقابله با تزویر رسانه های غربی باید محبت به سید الشهداء(ع) را گسترش دهیم تا سال به سال جمعیت پیاده روی اربعین افزایش یابد.
 
منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار