سرلشکر فیروزآبادی در جمع خبرنگاران:

استعفای «سعد حریری» یک معادله بسیار سبک سیاسی است

رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح گفت: استعفای سعد حریری یک معادله بسیار سبک سیاسی است و ارزش بهره برداری برای عربستان ندارد.
کد خبر: ۲۶۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱ - 05November 2017
استعفای «سعد حریری» یک معادله بسیار سبک سیاسی استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرلشکر «سید حسن آقایی فیروزآبادی» رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه مراسم یادبود پدر حاج قاسم سلیمانی، در جمع خبرنگاران درباره استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان، اظهار داشت: استعفای وی یک معادله بسیار سبک سیاسی است و ارزش بهره برداری برای عربستان ندارد.
 
وی افزود: سعد حریری به مناسبت اینکه پدرش قبلا نخست وزیر لبنان بوده و طبق قانون اساسی این کشور نخست وزیر از میان اهل سنت لبنان انتخاب می‌شود، انتخاب شد.

سرلشکر فیروزآبادی افزود: پس از شکست توطئه های قبلی عربستان، سعد حریری خیلی تلاش کرد تا فتنه‌ای در لبنان ایجاد کند؛ اما بعد از اینکه حزب الله لبنان بر اسرائیل پیروز و اتحادی بین ملت لبنان برقرار شد، حریری می‌خواست از فرصت موجود استفاده کند و نخست‌وزیر شود؛ لذا با همین اندیشه نخست وزیر شد.

رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: اما دشمنان وقتی دیدند که توان بهره‌برداری از معادلات به نفع عربستان را ندارند، عربستان از وی خواست که استعفا دهد.

وی تصریح کرد: اگر عربستان فکر کرده از این موضوع می‌تواند بهره‌برداری کند، به نظرم این معادله سیاسی، پتانسیل بهره‌برداری برای ایجاد حادثه پر سر و صدایی را در منطقه ندارد و آن‌ها فقط از این موضوع در راستای جنگ روانی استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار