دیده‌بان حقوق‌بشر خواستار ارجاع پرونده کشتار مسلمانان میانمار به دیوان لاهه شد

سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر اعلام کرد شورای امنیت باید پرونده دولت میانمار را به سبب سرکوب مسلمانان روهینگیا به دیوان بین‌المللی لاهه ارجاع دهد.
کد خبر: ۲۶۵۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲ - 05November 2017
دیده‌بان حقوق‌بشر خواستار ارجاع پرونده کشتار مسلمانان میانمار به دیوان لاهه شد
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد شورای امنیت سازمان ملل متحد باید پرونده دولت میانمار را به علت سرکوب مسلمانان روهینگیا به دیوان بین المللی لاهه ارجاع دهد.

سازمان دیده حقوق بشر در این باره اعلام کرد کشورها باید راهبرد جامعی را برای اجرای عدالت تدوین کنند و شورای امنیت سازمان ملل هم باید پرونده دولت میانمار را به سبب آن که نتوانسته است تحقیقاتی درباره کشتار مسلمانان روهینگیا انجام دهد به دیوان بین المللی لاهه ارجاع بدهد.

در بیانیه سازمان دیده بان حقوق بشر همچنین آمده است کشورهای عضو سازمان ملل باید فرایندی را برای جمع آوری اسناد و مدارک جهت محاکمه دولت میانمار در دادگاه بین المللی لاهه و دیگر مراجع بین المللی قضایی ایجاد کنند. مقامات دولت میانمار تاکنون نتوانسته اند تحقیق جامعی را درباره اقدامات نیروهای امنیتی این کشور از اوت سال دو هزار و هفده تاکنون انجام دهند که این اقدامات به کشتار دسته جمعی مسلمانان میانمار منجر شده اند.

سازمان دیده بان حقوق بشر در بیانیه خود تاکید کرده است مردم روهینگیا در میانمار که هدف عملیات پاکسازی نژادی ارتش این کشور قرار گرفته اند، به شدت نیازمند عدالت هستند.
 
منبع: صدا و سیما
نظر شما
پربیننده ها