دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در جنوب حلب/ بازداشت رهبران معارضان سوری در ریاض

آزادسازی چند منطقه در جنوب استان حلب توسط ارتش عربی سوریه و مقاومت اسلامی و بازداشت 2 نفر از رهبران ارشد معارضان سوری توسط رژیم سعودی در ریاض از مهم‌ترین اخبار تحولات سوریه طی 24 ساعت اخیر است.
کد خبر: ۲۶۵۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ - 06November 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، ارتش عربی سوریه و مقاومت اسلامی (حزب‌الله لبنان، نجباء عراق و لشکر فاطمیون افغانستان) همزمان با موفقیت در عملیات‌های جبهه شرقی و رسیدن به فاصله‌ 30 کیلومتری شهر مرزی «البوکمال»، در جبهه شمالی دست به یک عملیات جدید زدند.
 
طی عملیات جدید نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی، روستاهای «رسم الخلا» و «عبیسان» در جنوب شهرک «خناصر» در جنوب شرق استان حلب در شمال سوریه از اشغال جبهه النصره آزاد شدند.
 
همچنین نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی مقر تروریست‌های تکفیری در شرق روستای «رمله» در غرب خناصر را هدف حمله توپخانه‌ای- موشکی قرار دادند که این حمله به کشته و زخمی شدن افراد مستقر در این پایگاه منجر شد.
 
پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در جنوب حلب/ بازداشت رهبران معارضان سوری در ریاض 
همزمان با این عملیات، شمال شرق استان حلب نیز شاهد اعتراضات گسترده مردم نسبت به سربازگیری اجباری از سوی شبه‌نظامیان کرد وابسته به «نیروهای دموکراتیک سوریه» در شهر «مَنبِج» بود. این تظاهرات در شهر «جرابلس»، که تحت اشغال ارتش ترکیه و تروریست‌های ارتش آزاد است، برگزار شد.
 
این در حالی است که نیروهای شبه‌نظامی کرد تلفات سنگینی در حمله داعش در استان حسکه متحمل شدند. در هجوم نیروهای داعش به مواضع کردها در حومه روستای «ابوفأس» در جنوب غرب استان حسکه، علاوه بر کشته شدن 18 شبه‌نظامی کرد، 4 دستگاه زرهپوش کردها نیز منهدم شد، یا آسیب دید.
 
درگیری‌ها همزمان با این مناطق، به استان ادلب نیز کشیده شد. در پی انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در اطراف مدرسه «سبلو» در شهر «اریحا» واقع در جنوب استان ادلب، چند نفر کشته و زخمی شدند.
 
هم‌اکنون با تصرف رقه توسط کردها، حملات ائتلاف بین‌المللی تحت فرماندهی آمریکا بر شهر دیرالزور و حومه آن متمرکز شده است. به گفته «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان سوری) از 10 سپتامبر سال جاری میلادی تا امروز نزدیک به 160 شهروند غیرنظامی سوری طی حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی به حومه‌های شرقی و غربی دیرالزور به شهادت رسیده‌اند.
 
با وجود این، اخباری از فرار «ابوبکر بغدادی» سرکرده گروهک تروریستی داعش از عراق به استان دیرالزور سوریه مئتشر شده است.
 
برخی منابع محلی مدعی هستند که ابوبکر بغدادی پس از آزادسازی شهر «القائم»، برای حفظ جان خود و اسیر نشدن توسط نیروهای عراقی، از محل استقرار خود در شهر «الراوه» در نزدیکی القائم، با یک تاکسی زرد راهی مناطق تحت اشغال داعش در شرق استان دیرالزور سوریه شد.
 
در عرصه تحولات داخلی سوریه نیز، ژنرال «علی ایوب» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سوریه به دستور بشار اسد رئیس‌جمهور و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور، از مناطق آزاد شده در استان دیرالزور بازدید کرد. وی در این سفر ضمن دریافت گزارش از عملکرد نیروهای ارتش در نبرد با تروریست‌های داعش، از محله‌های تازه آزاد شده و آسیب‌دیده دیرالزور نیز بازدید کرد.
 
همچنین «حموده صباغ» رئیس مجلس خلق سوریه در سخنانی به مناسبت صدمین سالگرد صدور بیانیه بالفور، با دفاع از ملت فلسطین، بر اراده قوی مردم این سرزمین طی سال‌های طولانی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی تأکید کرد.
 
پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در جنوب حلب/ بازداشت رهبران معارضان سوری در ریاض 
این اتفاق زمانی رخ داد که دولت سعودی نیز با یک چرخش موضع قابل توجه، «احمد جربا» رئیس سابق ائتلاف معارضان سوری و رهبر جریان معارض «فردا» و «ریاض حجاب» رئیس «هیأت عالی مذاکرات» را به اتهام پول‌شویی در داخل خاک عربستان دستگیر کرد.
 
دولت ترکیه نیز با اعلام بررسی درخواست مسکو از آنکارا برای حضور در اجلاس «گفت‌وگوی سوری» در روسیه، تأکید کرد: در صورت حضور گروه‌هایی مانند شبه‌نظامیان کرد در این اجلاس، در آن شرکت نخواهد کرد.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار