فعالیت دیپلماتیک سوریه برای جلوگیری از جنگ در منطقه

سوریه با ارسال نامه هایی جداگانه به دبیر کل و شورای امنیت سازمان ملل از این سازمان درخواست کرد با عمل به وظیفه خود از تجاوز نظامی علیه سوریه به رهبری امریکا جلوگیری نماید.
کد خبر: ۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵ - 02September 2013

فعالیت دیپلماتیک سوریه برای جلوگیری از جنگ در منطقه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دولت سوریه ضمن رد همه اتهامات علیه خود در مورد استفاده از سلاح های شیمیایی علیه مردم این کشور، با توجه به موازین و معاهدات بین المللی در رابطه با جلوگیری از تجاوز و جنگ از سازمان ملل درخواست کرد با ایفای نقش خود مانع آغاز جنگ علیه سوریه شود.

در این رابطه "راشا تودی" روسیه گزارش داد: "بشار الجعفری" نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد از ارسال دو نامه جداگانه به "بان کی مون" دبیر کل و "ماریا کریستینا" رئیس شورای امنیت سازمان ملل از سوی سوریه برای یادآوری وظیفه جلوگیری از جنگ و ممانعت از حمله و تجاوز نظامی نامشروع امریکا به سوریه خبر داد.

در این رابطه نماینده سوریه در سازمان ملل با بیان اینکه دولت سوریه اولین طرفی بود که از سازمان ملل درخواست کرد تحقیقات هدفدار در مورد استفاده از سلاح شیمیایی در "خان العسل" در "حلب" را آغاز کند و در یک سال گذشته در مورد امکان استفاده از این تسلیحات توسط شورشیان هشدار داده است.

این مقام سوری همچنین افزود: با وجود اجازه و همکاری دولت سوریه برای آغاز تحقیقات گسترده در مورد استفاده از سلاح شیمیایی در این کشور، برخی کشورها با مطرح کردن اتهاماتی در پی ایجاد موجی از فشارهای سیاسی علیه دولت سوریه بوده اند.

در پاسخ به این اتهامات، دولت سوریه طی دو هفته گذشته شواهدی را برای دبیر کل و شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرده است که حاکی از دخیل بودن شورشیان در استفاده از سلاح شیمیایی علیه مردم در نواحی حاشیه ای دمشق می باشد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار