شجاعی‌طباطبایی در نشست رسانه‌ای سوگواره هنر عاشورایی:

«نگاه‌خانه سوره» مختص دفاع مقدس است/ برپایی ۱۵ نمایشگاه مهم طی سه ماه گذشته

دبیر یازدهمین سوگواره بین‌المللی هنر عاشورایی گفت: همکاری بسیار خوبی با سازمان زیباسازی شهرداری تهران صورت گرفته است که در بحث میانمار با نمایش پوسترها ادامه یافت. نمایشگاه کاریکاتور «خلیج فارس» نیز برگزار شد که بازخورد خوبی در رسانه‌های بین‌المللی و عربی داشت.
کد خبر: ۲۶۵۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴ - 06November 2017
«نگاه‌خانه سوره» اختصاصا برای دفاع مقدس است/ برگزاری ۱۵ نمایشگاه مهم طی سه ماه گذشتهبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست رسانه‌ای یازدهمین سوگواره بین المللی هنر عاشورایی صبح امروز (دوشنبه، ۱۵ آبان) با حضور سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر گروه هنرهای تجسمی حوزه هنری و حامد رهنما مدیر عامل سپهر سوره هنر برگزار شد.

حامد رهنما در این نشتست با بیان اینکه یازدهمین سوگواره هنر عاشورایی توسط حوزه هنری برگزار می‌شود، اظهار داشت: این سوگواره تیرماه سال جاری در ۴ بخش پوستر، پرچم، نقاشی و تصویری سازی فراخوان داد که مورد استقبال خوبی قرار گرفت.

وی گفت: با حضور سید مسعود شجاعی طباطبایی اتفاقات بزرگی در بخش تجسمی حوزه هنری رخ داده است که نمونه آن سوگواره هنر عاشورایی است.

مدیر عامل سپهر سوره هنر بیان کرد: جشنواره های حوزه هنری به بلوغ رسیده اند و امروز باید درباره کیفیت آثار صحبت کنیم؛ چون ما از کمیت عبور کرده ایم، به طوری که در بخش آثار رسیده به جشنواره ها و سوگواره ها با رشد ۳۰ درصدی روبرو هستیم.

رهنما ادامه داد: برگزیده های سوگواره هنر عاشورایی سال قبل را دعوت و طی برگزاری کارگاه‌هایی سعی کردیم کیفیت کارها را ارتقا دهیم.

وی تصریح کرد: آثار برگزیده با همکاری سازمان زیباسازی، در سطح شهر تهران نمایش داده خواهد شد لذا کاربردی شدن آثار هنری موضوع دیگری است که در دستور کار ما فرار گرفته است.

مدیر عامل سپهر سوره هنر گفت: امسال پس از نمایش آثار برگزیده در گالری ابوالفضل عالی، ۱۰ سری از آثار راه‌یافته به بخش نمایش را در مسیر راهپیمایی اربعین و در موکب ها در معرض نمایش خواهیم گذاشت.

رهنما ادامه داد: امسال در بخش تصویرسازی، از جشنواره داستان استفاده کردیم و از داستان هایی که تداعی‌گر یک تصویر بود، استفاده شد، همچنین داستان های کوتاه کتاب «عصر عطش» را در فراخوان آوردیم تا به ذهن هنرمندان کمک کند.

وی بیان داشت: امسال از کشورهای ترکیه، عراق، اردن و لبنان آثار هنری داشتیم و برای نمایش بین المللی نیز صحبت هایی را با چند کشور انجام داده ایم. همچنین نشان و تندیس سوگواره توسط استاد قشقایی طراحی شده که امسال به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

شجاعی طباطبایی نیز در این نشست با بیان اینکه سوره سپهر زحمات زیادی برای به ثمر رسیدن این سوگواره انجام داد، اظهار داشت: این مرکز بار سنگینی را از دوش مرکز تجسمی برداشته است.

وی افزود: محمدرضا دوست‌محمدی، چهره تابناک عرصه تجسمی، دبیر علمی این سوگواره است. ما در اختتامیه این سوگواره از «کاظم چلیپا» تقدیر به عمل خواهیم آورد. کار ایشان قبل از انقلاب با برگزاری نمایشگاهی در حسینیه ارشاد آغاز شد. وی هنرمند انقلاب و دفاع مقدس است که در فضای بین المللی نیز نقش برجسته ای داشته است.

مدیر گروه هنرهای تجسمی حوزه هنری افزود: در مدت مسئولیتم، تعداد زیادی رویداد هنری برگزار کرده‌ام و در آنها حضور داشته ام. برپایی نمایشگاه‌های «پوسترهای دفاع مقدس» و «و آن دقایق آبی» از جمله اتفاقات مهم این سه ماه بود.

دبیر یازدهمین سوگواره بین المللی هنر عاشورایی ادامه داد: همکاری بسیار خوبی با زیباسازی شهرداری تهران ایجاد شده که در بحث میانمار با نمایش پوسترها ادامه پیدا کرد. نمایشگاه کاریکاتور «خلیج فارس» نیز برگزار شد که بازخورد خوبی در رسانه های بین المللی و عربی داشت.

شجاعی طباطبایی با اعلام خبر چاپ نشریه تخصصی تجسمی تصریح کرد: اولین شماره ۲ هفته نامه «هور» با موضوع تخصصی تجسمی هفته آینده منتشر می شود. همچنین کتاب سال گرافیک با تمرکز تصویرگری مذهبی در دست چاپ است. در مجموع ۱۵ اتفاق هنری در مدت سه ماه در حوزه هنری روی داده که بازخوردهای خوبی به همراه داشته است.

وی اظهار داشت: کارهای خوب و فاخری که در این سوگواره دریافت کردیم باعث شد، در بخش تصویرسازی سوگواره عاشورایی مشتاق‌تر شویم. از این رو، نگاه‌خانه حوزه هنری نیز اختصاصاً به دفاع مقدس خواهد پرداخت و تقدیر از برگزیدگان و افتتاح نمایشگاه ۲۲ آبان ماه در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار