معرفی کتاب؛

«بچه‌های مسجد علی بن ابی طالب (ع)»

کد خبر: ۲۶۵۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰ - 09November 2017
«بچه‌های مسجد علی بن ابی طالب»

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «بچه‌های مسجد علی بن ابی طالب (ع)» عنوان کتابی از «محمدرضا ثابتی» است که در آن زندگی‌نامه برادر شهیدش «کاظم ثابتی» را روایت کرده است. از آنجا که کاظم برادر دوقلوی نویسنده است و دوران کودکی، نوجوانی و جوانی را در کنار هم بوده‌اند با اثری متفاوت روبه‌رو هستیم که وجه عاطفی آن بر کتاب غالب است.

هر چند نویسنده سعی کرده تا اثری نزدیک به واقعیت ارائه دهد و خود در ساحت داستان وجود کمتری داشته باشد اما در متن داستان ناگزیر شخصیت نویسنده را هم می‌بینیم.

این کتاب در 17 بخش شامل «اولین دیدار در مسجد»، «شهید حمیدرضا مزینانی ـ دیدار اول»، «نکات متمایز بچه‌های مسجد»، «شناسنامه ـ مدرسه ـ مسجد»، «امیر عرب ـ دومین تحول کاظم» و ... تنظیم شده است.

نویسنده در مقدمه کتابش آورده است: «چون این خاطرات مربوط به دورانی بود که با این شهیدان در مسجد علی بن ابی‌طالب (ع) محفل دوستانه‌ای داشتیم، تصمیم گرفتم این کتاب را با عنوان بچه‌های مسجد علی بن ابی‌طالب (ع) به رشته تحریر درآورم و در آن، ضمن اشاره به موقعیت‌های خاصی که با محوریت این مسجد موجب تحول بسیاری از شهدا گردید، به ویژگی‌های اخلاقی تنها برادر دوقلویم و بعضی دیگر شهدای این مسجد بپردازم که همگی در سنین نوجوانی، در ایام زندگی به ظاهر کوتاه خود، قدم‌های بسیار بلندی برداشتند.»

قسمتی از متن کتاب:

«حالا کاظم هم باید سوار ماشین می‌شد و از من خداحافظی می‌کرد. با همان بادگیر آبی رنگی که به تن داشت و کلاه آهنی که نوار پارچه‌ای یاحسین شهید (ع) روی آن بسته بود، کنار همدیگر ایستادیم و عکس گرفتیم. گفتم مواظب خودت باش و مرا دعا کن.

کاظم با بچه‌های دیگر نیز خداحافظی کرد و تقریبا آخر از همه به طرف ماشین رفت. هنگامی که می‌خواست بالا برود، گویی حس عجیبی به من می‌گفت که یک بار دیگر با او خداحافظی کنم. این بود که پای کاظم را که هنوز روی رکاب ماشین بود گرفتم و دوباره او را پایین آوردم و با حالتی بین شوخی و جدی به کاظم گفتم اگر شهید شدی شفاعت کن. کاظم هم لبخندی زد و سوار ماشین شد.

قطعا اگر می‌دانستم تا سحرگاه فردا او بین ما نیست و به سوی خدا پرواز خواهد کرد، خیلی حرف‌های دیگر را با او می‌زدم.»

«بچه‌های مسجد علی بن ابی‌طالب (ع)» به قلم «محمدرضا ثابتی» در 88 صفحه تنظیم و توسط نشر «شریف» در 3000 نسخه و به قیمت 7900 تومان منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار