وصیت‌نامه شهید علی بختیاری/ هم نام علی (ع) هستم و باید همانند او عمل کنم

شهید بختیاری در وصیت‌‌نامه خود آورده است: اسم من علی است باید مثل علی (ع) عبادت کنم، مثل علی بجنگم و من هم خداجو هستم و به سوی خدا می‌روم.
کد خبر: ۲۶۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۱ - 07November 2017
وصیت‌نامه شهید علی بختیاری/ هم نام علی (ع) هستم و باید همانند او عمل کنم
به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «علی بختیاری» سوم تیر 1342 در مهدیشهر چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شد و سرانجام 26 دی 1365 طی عملیات کربلای 5 در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و درود بر یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) و با درود بر نایب برحقش امام خمینی و با درود بر تمامی شهدای اسلام، امروز پس از چهارده قرن احکام خدا بر روی زمین جاری می‌شود و این احکامی که پیامبر عظیم الشان (ص) آن همه برای آن زحمت کشید و فرق علی (ع) به خاطر آن شکافته شد و جگر امام حسن (ع) به خاطر آن قطعه قطعه شد و خون اباعبدالله (ع) و فرزندان و اصحابش به خاطر آن ریخته شد و اولاد رسول خدا به اسارت رفتند در دست ماست و اگر خدای نکرده زینب کبری به خاطر غفلت ما لطمه‌ای به اسلام وارد آید جبرانش برای ما مشکل است؛ که به قول حضرت امام: «اگر امروز اسلام ضربه‌ای بخورد به این زودی‌ها نخواهد توانست کمر راست کند.» 
 
دوستان گرامی، اگر ما قدر این نعمت وجود امام را ندانیم، کفران نعمت است. در امام ذوب شوید، چنان چه او در اسلام ذوب شد و دنیایی را به تحول و تغییر وا داشت. من برای خودخواهی و یا برای غرور و یا به خاطر انتقام و ستمگری به جبهه نیامده‌ام بلکه هدف از حرکتم اصلاح و اعتلای کلمه حق و لقای توحید است. پدر عزیزم، من واقعاً شرمنده‌ام که شما را با چنین وضعی تنها گذاشتم. من در تمام طول زندگی نتوانستم کوچک‌ترین حق پدری و فرزندی را به شما ادا کنم. پدر و مادر بزرگوارم، من در راه خدا قدم برداشتم و می‌دانم خداوند جای خالی مرا در خانه به طریقی پر می‌کند. پدر و مادر عزیزم، نگویید پسر بزرگ کرده‌ایم و کاره‌ای نشده است.
 
پدر و مادرم، پسرتان در دانشگاه امام حسین (ع) قبول شده است و مشغول درس خواندن است، پدر و مادرم، اسم من علی است. باید مثل علی (ع) عبادت کنم، مثل علی بجنگم و به قول امام امت «ملت ایران الهی شده‌اند.» من هم خداجو هستم و به سوی خدا می‌روم. پدر و مادرم، افتخار کنید بر چنین فرزندی که شما را در پیشگاه خداوند و پیش پیامبر (ص) و امام حسین (ع) و خانواده‌های شهدا آبرومند می‌کند. برادران و خواهران، به یاد خدا باشید، مسجدها را پر کنید، اصلاً به فکر من نباشید.
 
اگر دلتان برای من تنگ شد، بروید سر قبر شهدا گریه کنید و عقده دل را خالی کنید چون که همه‌ی این‌ها برادران ما هستند؛ من با بیشتر این‌ها نشست و برخاست داشتم. برادران عزیزم، سعی کنید نماز را سروقت بخوانید، به یاد خدا باشید تا خدا هم به یاد شما باشد. مادرم، افتخار کن که رزمنده‌ای بزرگ کرده‌ای که در بین رزمندگان اسلام است. برای امام و پیروزی رزمندگان اسلام دعا کنید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
 
1365/2/19

سرباز امام زمان علی بختیاری»

انتهای پیام/ 111
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار