برگزاری رزمایش مشترک آمریکا، کره جنوبی و استرالیا در دریای شرقی چین

در حالی که سفر آسیایی رئیس جمهور آمریکا آغاز شده و وی هم‌اکنون در ژاپن به سر می‌برد، رزمایش مشترک نظامی آمریکا، کره جنوبی و استرالیا در دریای شرقی چین در حال برگزاری است.
کد خبر: ۲۶۵۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ - 06November 2017
رزمایش مشترک آمریکا، کره جنوبی و استرالیا در دریای شرقی چینبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از اسپوتنیک، فرماندهی نیروی دریایی کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا، کره جنوبی و استرالیا مانورهای دریایی را با هدف جلوگیری از واردات و صادرات تسلیحات هسته‌ای کره شمالی و سایر تسلیحات کشتار جمعی برگزار می‌کنند.
 
این مانورهای دریایی همچنین در راستای اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در خصوص اقدامات غیرقانونی و تحریک‌آمیز کره شمالی است.

این بیانیه افزود: چهار فروند کشتی شامل یک فروند ناوشکن کره جنوبی، یک ناوشکن آمریکایی و 2 فروند ناوچه استرالیایی در این رزمایش 2 روزه شرکت می‌کنند.

این رزمایش در حالی آغاز شده است که دونالد ترامپ در آغاز سفر آسیایی خود وارد ژاپن شده است و قصد دارد فردا (سه‌شنبه) به کره جنوبی سفر کند. بحث و گفت‌وگو درباره مسئله کره شمالی از جمله مهمترین موضوعاتی خواهد بود که ترامپ قصد دارد با مقام‌های کره جنوبی درباره آن رایزنی کند.

این در شرایطی است که ناو هواپیمابر یواس‌اس رونالد ریگان، که یک ناو هسته‌ای 100 هزار تنی است، به تازگی وارد بندر بوسان کره جنوبی شده است و در شرق شبه‌جزیره کره به گشت‌زنی می‌پردازد، تا نسبت به هرگونه اقدام نظامی دریایی و هوایی به کره شمالی هشدار داده باشد.

این ناو در حال انجام مانور مشترک با ارتش کره جنوبی است و بیش از 40 فروند کشتی جنگی دیگر در این مانور شرکت کرده‌اند. این مانور از دریای زرد تا شبه‌جزیره کره برگزار شده است.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار