امام جمعه ملک شهر:

نمی‌گذاریم روحیه ایثار و شهادت در جامعه کمرنگ شود/ دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند

امام جمعه ملک شهر با تاکید بر اینکه ما نباید اجازه دهیم روحیه ایثار و شهادت در جامعه کمرنگ شود، گفت: اگر این روحیه همچنان در جامعه پر نور باشد دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و این امر برای ما به اثبات رسیده است.
کد خبر: ۲۶۵۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴ - 06November 2017
خون شهدا بمب اتمی است که نطق دشمنان را خنثی می‌کند/ دشمن‌شناسی بدون واهمه، پیام شهداستبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام «سید احمد محمودی» امام جمعه ملک شهر، پیش از ظهر امروز در مراسم تشییع دو شهید نیروی انتظامی و دو شهید مدافع حرم در اصفهان اظهار داشت: یکی از مسائل مهم امروز جامعه ما فرهنگ ایثار و شهادت است، فرهنگی که برای تبیین آن آیات بسیاری در قرآن پیرامون مجاهدت شهدا و خانوادهای عزیزان آمده است.

وی با بیان اینکه در مقطعی از زمان فرهنگ ایثار و شهادت در جوامع دینی ما کمرنگ شد، افزود: در همان زمان سردمداران کفر و ظالمان و دشمنان اسلام و قرآن و اهل بیت و رهبری از این فضا سوءاستفاده و استعمار کردند و فرهنگ نادرست و منحط خود را در جامعه ما پیاده کردند اما به برکت اسلام و انقلاب این فرهنگ ناشناخته از جامعه دور و ایثار و شهادت جایگزین آن شد.

امام جمعه ملک شهر فرهنگ ایثار و شهادت را ارزشی حقیقی مطرح کرد و ادامه داد: این فرهنگ در جامعه دینی و بشری ما به عنوان یک ارزش حقیقی و واقعی مطرح شد و زمانی که این جریان ارزشی به جامعه ما بازگشت تمام اصناف و گروههای مختلف در این عرصه حضور یافتند و جان‌فشانی کردند.

وی با اشاره به آمار شهدای دانش‌آموز گفت: هر چند در هر قشری تعداد شهدا بالاست اما برای نمونه با توجه به روز 13 آبان از شهدای دانش‌آموز میتوان نام برد، نزدیک به 36 هزار شهید دانش‌آموز داریم یعنی در دوران دفاع مقدس هر روز 10 شهید که فقط دانش‌آموز بودند، تقدیم میشده است.

محمودی با بیان اینکه خانواده شهدا با شوری فراوان به شهادت فرندان خود افتخار میکنند، تصریح کرد: امروز دو شهید از نیروی انتظامی که 25 سال قبل به شهادت رسیدند و دو شهید مدافع حرم که در دوران کنونی شهید شدند و شهدای اخیری که در مرزهای ما جانفشانی کردند، هر کدام پیامی دارند که باید از آنها دریافت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این شهدا ابزار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جوامعاند و قاتل اصلی آمریکای جنیاتکار و انگلیس غاصب است و ما باید دشمن را درست بشناسیم، تجمع برای شهدا پیام بصیریت و عملی دارد، پیام بصیرتی تشییع پیکر این شهدا آموزش راه و رسم زندگی و درست اندیشی است و دشمن شناسی را عملاً به ما نشان میدهند.

امام جمعه ملک شهر با اشاره به شهادت محسن حججی گفت: امروز مراسم چهملین روز دفن شهید حججی نیز برگزار میشود، شما توجه کنید که چگونه یک شهید در جهان چنین تزلزلی را ایجاد کرد، حججی نشان داد که یک شهید یک امت است.

وی افزود: ما بمب هستهای نداریم و به دنبال آن نیستیم و طبق فتوای مقام معظم رهبری ساخت و استفاده از بمب هسته‌ای ممنوع است اما فراتر از آن را داریم که خون شهداست، خون هر شهید بمب اتمی است بر نطق دشمنان اسلام.

محمودی شجاعت و جان‌فشانی را یکی از پیامهای شهدا دانست و بیان کرد: ما نباید اجازه دهیم روحیه ایثار و شهادت در جامعه ما کمرنگ شود چرا که اگر کمرنگ نشد و در فضای جامعه پررنگ باقی ماند دشمن هیچ غلطی نمیتواند بکند و این امر برای ما به اثبات رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم جای شهید و جلاد عوض شود، گفت: همانگونه که رهبر فرمود متاسفانه دشمن درصدد عوض کردن فرهنگها و جابجایی شهید و جلاد است، آن‌ها افکار خود را در جامعه ما پیاده میکنند و در تلاشاند جامعهای بی‌رگ، بدون پویا و بی‌تفاوت نسبت به ظلم دشمنان شکل دهند، اما زمانی که مقام شهید در جامعه پررنگ شد و خانواده شهدا که چشم و چراغ ملتاند در جامعه پررنگ شدند یقینا اهداف دشمن کمرنگ میشود لذا پیام شهدا دشمن‌شناسی بدون ترس و واهمه است.

امام جمعه ملک شهر با اشاره به انتشار فیلم شهادت شهید حججی و دیگر شهدای مدافع حرم اظهار داشت: شهید حججی با صلابت ایستاد و دشمن را ذلیل و خوار کرد، امروز هرچه میگذرد تشییع جنازهها پرشورتر انجام میگیرد و دعا کنیم بتوانیم در این عرصه حضور پیدا کنیم و به مقام والای شهادت برسیم تا از این سفره پهن شده مستفیض شویم.

وی خاطرنشان کرد: در دین ما اگر بخواهند اجر کاری را بسنجند با مقام شهید مقایسه میکنند که نشان میدهد مقام شهید به عنوان معیار و ملاک ارزشهای دینی است و دشمن هم متوجه این امر شده و به طرق مختلف آن را نشان میدهد که سند 2030 نمونه آن است، میخواهند شهید فهمیدهها را حذف کنند چون از این فرهنگ سیلی خوردند.

محمودی ادامه داد: دشمن آرام آرام وارد میشود اما نسل بعد از انقلاب ما با ایمان به دنبال بصیرت‌افزایی است و اجازه نمیدهد خون شهدا پایمال شود.

وی در ادامه با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین گفت: شور و هیجان راهپیمایی عشق و میلیونها زائر امروزی ابتدا با 2 زائر از کوفه آغاز شد، سپس با کاروان اسرای کربلا ملزم شد، سال گذشته 25 میلیون عاشق در این راهپیمایی حضور پیدا کردند که مصداق فرهنگ ایثار و شهادت است.

امام جمعه ملک شهر تصریح کرد: خانه خدا با آن عظمت سالانه 2 میلیون و نیم زائر دارد اما کربلا و حسین (ع) 25 میلیون زائر دارد که به فرهنگ شهدایی بر میگردد چون امام حسین (ع) و یارانش با هر چه داشتند وارد میدان شدند و خدا هم آنان را بزرگ و عزیز کرد.

وی خاطرنشان کرد: مسائل سیاسی متعددی وجود دارد که دشمن برای دستیابی به اهداف شوم از آنها استفاده میکند اما هربار با شکست مواجه میشود، داعش شکست خورد مساله دیگری مطرح کردند، آن هم شکست خورد بار دیگر مسالهای جدید و حزب‌الله را مطرح کردند، بدانید ترفندهای دشمن یکی پس از دیگری نقش بر آب میشود و شور حضور شما در این مراسم خط بطلانی بر اهداف شوم دشمن است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار