غلامی‌جلیسه در نشست هفته کتاب:

«خانواده» محور هفته کتاب است/ توزیع رایگان کتاب در پیاده‌روی اربعین

دبیر بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر لزوم مردمی برگزار کردن این هفته گفت: مسئله «خانواده»، محور هفته کتاب است چون نقش خانواده در کتابخوان شدن، محوری است.
کد خبر: ۲۶۵۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲ - 06November 2017
«خانواده» محور هفته کتاب است/ توزیع کتاب رایگان در پیاده‌روی اربعین
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری «بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران»، صبح امروز دوشنبه (15 آبان ماه)، با حضور «مجيد غلامی‌جليسه» دبير هفته كتاب در سرای اهل قلم خانه کتاب برگزار شد.

«مجيد غلامی‌جليسه» با اشاره به لزوم مردمی شدن هفته کتاب جمهوری اسلامی اظهار داشت: مردمی کردن هفته کتاب با پویایی گروه‌های مروج کتاب در حال شکل گیری است. خوشبختانه مردم هفته کتاب را متعلق به خودشان می‌دانند و هر قدر رو به جلو می‌رویم این احساس در مردم بیشتر می‌‌شود.

وی گفت: جلسات سیاست‌گذاری و بحث‌های مختلفی برای این هفته برگزار شد تا شعار هفته کتاب مورد تصویب قرار گیرد. اتفاق ویژه‌ای که صورت گرفت، موضوع ایجاد ستاد دائمی هفته کتاب بود تا رویکردمان در این هفته در طول سال پیگیری شود.

جلیسه افزود: پیگیری مستمر مسائل این هفته توسط ستاد مرکزی هفته کتاب در طول سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ انجام خواهد شد. از نهادهای مردمی مروج کتاب نمایندگانی در کارگروه‌ها و شورای سیاست‌گذاری وجود داشتند تا بتوانیم بیشتر رویکردی مردمی داشته باشیم.

دبير هفته كتاب ادامه داد: مسئله «خانواده»، محور هفته کتاب است چون نقش خانواده در کتابخوان شدن، محوری است. جامعه کتابخوان وقتی رقم خواهد خورد که ما خانواده کتابخوان داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر استفاده از ظرفیت پیاده روی اربعین حسینی برای ترویج کتابخوانی گفت: گروه‌های مختلفی از جمله ستاد اربعین برای ترویج کتابخوانی برنامه‌ریزی شده و چندین گروه از ناشرین به صورت خودجوش کتاب‌هایی را تدارک دیده‌اند که قرار است در مبادی مرزی با برنامه ریزی توزیع شود و کتاب‌هایی را به صورت رایگان در اختیار زائرین اربعین قرار دهند.

وی تصریح کرد: آموزش و پروش نسبت به سال‌های گذشته نقش پررنگ‌تری در هفته کتاب دارد. صداوسیما نیز در سطح ملی و بین‌المللی برنامه‌های کتاب محور بیشتری تولید خواهد کرد. توقع اولیه ما نسبت به رسانه ملی در این امر محقق خواهد شد و امسال صداوسیما با قدرت بیشتری برای هفته کتاب، محتوا تولید خواهد کرد.

جلیسه گفت: افتتاحیه هفته کتاب را روز یکشنبه 21 آبان، در بوشهر به عنوان پایتخت کتاب ایران خواهیم داشت. سلسله برنامه‌هایی با محوریت کتاب در این شهر رقم خواهد خورد. امسال در همه استان‌ها و شهرستان‌ها ستاد هفته کتاب فعالیت دارد.

دبير هفته كتاب اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال برنامه‌های هفته کتاب از جهت کمی و کیفی بیشتر باشند. اجرای 500 زنگ کتاب در مدارس شهرها، روستاها و برنامه امضای کتاب در کتابفروشی‌ها در نوع خود کم نظیر است. تعداد زیادی از هنرمندان شعرا و نویسندگان در این برنامه‌ها حضور دارند. جشن ملی کتابخوانی را روز 24 آبان در یک برنامه 12 ساعته با حضور جمع کثیری از نویسندگان در شبکه چهار تدارک دیده‌ایم.

وی تاکید کرد: کمپین بزرگی برای روز 24 آبان در نظر گرفته شده تا برای تجهیز کتابخانه‌های نابینایان اقدام کنند. امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌ رسانه‌ها و با همکاری مردم و نهادهای مختلف بتوانیم یک حرکت ملی را برای تجهیز این کتابخانه‌ها داشته باشیم تا گام کوچکی برای رفع خلاهای این قشر جامعه انجام دهیم.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها