آیت‌الله نوری همدانی:

راهپیمایی اربعین نشان‌دهنده ماندگاری مکتب امام حسین (ع) است

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: راهپیمایی اربعین به جهانیان نشان می‌دهد که مکتب امام حسین (ع) مرز و زمان نمی‌شناسد و تا همیشه در تاریخ ماندگار است.
کد خبر: ۲۶۵۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹ - 06November 2017
راهپیمایی اربعین نشان‌دهنده ماندگاری مکتب امام حسین (ع) استبه گزارش دفاع پرس از قم، آیت‌الله «حسین نوری همدانی» امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به اینکه اربعین فرصت مناسبی برای بیان اهداف قیام امام حسین (ع) است، ابراز داشت: راهپیمایی اربعین به جهانیان نشان می‌دهد که مکتب امام حسین (ع) مرز و زمان نمی‌شناسد و تا همیشه در تاریخ ماندگار است.

وی اربعین را فرصتی برای گردهمایی هر فرد با هر رنگ و دین و مذهب دانست و بیان کرد: این افراد برای ارادت به امام حسین (ع) گردهم آمده‌اند و مانور بزرگی را به نمایش گذاشته‌اند.

این مرجع تقلید همچنین به 13 آبان اشاره با بیان اینکه حرکت امام خمینی (ره) بدون شک برگرفته از قیام امام حسین (ع) است، بیان داشت: حرکت امام خمینی (ره) هم با انگیزه ظلم ستیزی و برای دفاع از مظلومان شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه امام راحل چهره واقعی دین و مذهب را به همه نشان داد، افزود: حکومت پهلوی برخی از مواقع کارهایی را به نام دین و هم برای گمراهی مردم انجام می‌داد ولی در عین حال نوکر آمریکا بود در حالی که در حرکت امام ظلم ستیزی و دفاع از مظلومان وجود داشت.

آیت الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه مسئولان باید مراقب فریب‌های غرب و آمریکا باشند، بیان کرد: باید از تجربه‌ها استفاده کرد و در این زمینه توصیه‌های مقام معظم رهبری هم باید جدی گرفته شود و سرلوحه عملکرد مسئولان باشد.

وی با اشاره به سابقه 40 ساله مقام معظم رهبری در مدیریت ارکان مختلف نظام، ابراز داشت: ایشان آمریکا و غرب را بهتر می‌شناسند و آمریکا هم از هر فتنه‌ای علیه کشور ما دوری نمی‌کند و به بهانه‌های مختلف مانند بهانه هسته‌ای و حقوق بشر فتنه قومی و مذهبی در کشور ایجاد می‌کند تا به نظام ضربه بزند.

این استاد حوزه از بین بردن شعارهای انقلاب را از دیگر اهداف دشمنان برشمرد و افزود: مسئولان باید شعارهای انقلاب که مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم بود را همواره سرلوحه و زنده نگه دارند.
 
انتهای پیام/ 601
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار