رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

با جنگ و خونریزی نمی توان اوضاع سوریه را آرام کرد/مقاومت مردم سوریه، برگ برنده مقابل جنایتکاران است

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تنها راه حل برون رفت سوریه از بحران کنونی را گفتمان و راه حل سیاسی عنوان کردوگفت: با جنگ و خونریزی نمی توان شعله درگیری وکشتار در سوریه را خاموش کرد.
کد خبر: ۲۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳ - 02September 2013

با جنگ و خونریزی نمی توان اوضاع سوریه را آرام کرد/مقاومت مردم سوریه، برگ برنده مقابل جنایتکاران است

عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: قطعا مداخله نظامی کشورهای مختلف عربی – غربی در  مسأله سوریه، آنها را به اهدافشان نخواهد رساند؛ چرا  که این دخالت ها برایشان گران تمام خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: وقتی آمریکا دیوانه شده و با تهدید و اعلام جنگ، قصد حمله به سوریه را آن هم بدون اجازه از شورای امنیت، سازمان ملل و ملت سوریه دارد، مردم سوریه یقینا هیچ راهی جز دفاع  از خودشان ندارند.
 

ایران نیز راه برون رفت از بحران در سوریه را گفتمان سیاسی می داند

عزیزی تصریح کرد: بدیهی است مردم سوریه با روحیه مقاوم خود، پاسخ تهدیدات دشمن را خواهند داد و در این راه، ایران نیز موضعی کاملا شفاف و روشن در قبال مسأله سوریه دارد و در راستای دفاع از مردم سوریه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد؛ سفر نمایندگان پارلمانی کشورمان و دیدار با مقامات سوریه برای بررسی مسائل منطقه و راه حل سیاسی، یکی از این نوع همکاری هاست؛ جمهوری اسلامی ایران راه حل سیاسی و گفتمان منطقی و دیپلماتیک را تنها راه خروج بحران سوریه از این ناآرامی ها می داند.

وی با اشاره به دموکراسی مزخرف غربی ها که آمریکایی ها دم از آن می زنند، اظهار داشت: در واقع اکنون همان رفتاری را غربی ها با آمریکایی می کنند که هیتلر می کرد.

وی با اشاره به حملات شیمیایی اخیر در سوریه خاطرنشان کرد: بدون شک خود آمریکایی ها، تروریست ها را در منطقه مسلح و اجیر کردند تا در سوریه توطئه هایی علیه مردم این کشور کنند.

عزیزی یادآور شد: آمریکایی که مردمش مخالفان زیادی دارند و بدون اجازه شورای امنیت دست به چنین حملات و تهدیداتی می زند، واقعا چه دموکراسی دارند؟ واقعا اگر درچنین کشوری دموکراسی وجود دارد واقعا باید گفت مرگ بر این دموکراسی. دموکراسی این ها عین تحوش و دیکتاتوری است؛ کشوری که خودش تسلیحات شیمیایی و بمب اتمی تولید می کند و علیه مردم از آن استفاده می کند و این همه جرم وجنایت علیه مردم بی گناه می کند حال دم از دموکراسی می زند!

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی کشورهای منطقه و متجاوزان تسلیحات آنها را می خرند؛ تسلیحاتی که جان میلیونها نفر آدم بی گناه و بی دفاع را می گیرد؛ اینها نوکر آمریکا هستند؛ این کشورها بجای اینکه در خدمت اسلام باشند در خدمت تروریست و جنایتکاران هستند؛ البته دود این جنایات قطعا درچشم خودشان فروخواهد نشست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار