مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

راهبرد مقابله با تفرقه‌افکنی، وحدت حول محور مقاومت است/ هم‌پوشانی رسانه‌های محور مقاومت، سبب شکستن سکوت رسانه‌ای می‌شود

«مصطفی مشایخی» حرکت انسجام آفرین پیاده‌روی اربعین را عاملی مهم برای شکستن سکوت رسانه‌های بیگانه عنوان کرد و گفت: راهبرد اصلی و مهم ما در مقابل تفرقه‌افکنی دشمنان، وحدت حول محور مقاومت است.
کد خبر: ۲۶۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ - 07November 2017
راهبرد مقابله با تفرقه‌افکنی، وحدت حول محور مقاومت است/ هم‌پوشانی رسانه‌های محور مقاومت سبب شکستن سکوت رسانه‌ای می‌شود«مصطفی مشایخی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در اراک، با اشاره به مهم‌ترین موضوع رسانه‌ای در خصوص حرکت انسجام‌بخش اربعین، اظهار داشت: در خصوص رویداد مهم پیاده‌روی اربعین و عملکرد رسانه‌های بیگانه، آن‌چه که به وضوح می‌بنیم، مبحث مهم سکوت رسانه‌ای است، چرا که آنان هیچ‌گاه موفقیت‌های جهان اسلام، به ویژه جهان تشیع را از دریچه رسانه خود به مردم سایر ملت‌ها و کشورها انعکاس نمی‌دهند و به راحتی از کنار آن عبور می‌کنند.

وی افزود: مهم‌ترین راهکار ما در رابطه با شکستن سکوت رسانه‌های بیگانه، افزایش سطح پوشش بین‌المللی و همپوشانی هرچه بیشتر و فعالیت تجمیعی با رسانه‌های حول محور مقاومت نظیر: «العالم»، «پرس تی وی»، رسانه‌های لبنان، سوریه و یمن است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: البته نکته‌ای که در این بین باید به آن اشاره داشت، این است که هر فرد که در این راهپیمایی شرکت می‌کند، خودش یک رسانه است که با ورود به فضای مجازی، سطح پوشش بین‌المللی را در اختیار دارد.

مشایخی با اشاره به ثبت وعده‌های غذایی این مراسم پرشور و باشکوه در کتاب گینس گفت: بزرگ‌ترین وعده غذایی ثبت شده تاکنون، مربوط به زلزله هایتی است که ارتش آمریکا توانست 5 میلیون غذا را بین افراد زلزله‌زده توزیع کند، اما در این راهپیمایی بیش از 200 میلیون وعده غذایی مردمی توزیع می‌شود که باید این به عنوان بزرگترین رکود وعده غذایی در دنیا ثبت شود که متأسفانه به این‌ها اصلاً پرداخته نشده که این موضوع هم در راستای سیاست‌های اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی آمریکا و صهیونیسم است که با سکوت کامل رسانه‌ای از کنار چنین واقعه مهم عبور می‌کنند.

وی ادامه داد: خبرنگار نشریه «هافتینگتون پست» آمریکا، دو ساله گذشته با توجه به حضور فیزیکی خود در این مراسم، گلایه و اعلام کرد که چرا این رکود در کتاب گینس به عنوان یک رکود جهانی ثبت نمی‌شود و دقیقاً برخورد سوگرانه را این رسانه آمریکایی گوشزد کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: بالاترین رکورد تجمع مربوط به تجمع هندوها است که هر سه سال یکبار و کمتر از 5 میلیون نفر هستند اما در کتاب گینس ثبت شده است.

مشایخی با اشاره به حرکت تأثیرگذار اربعین گفت: حرکت اربعین حرکتی سیاسی، دینی، وحدت آفرین و انسجام بخش و نیز همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

وی افزود: با توجه به شرایطی که در غرب‌ آسیا شاهد هستیم و اقدامات تفرقه افکنانه که دولت‌های عمدتاً اروپایی و غربی و صهیونیسم و در رأس آن‌ها آمریکا در جهان اسلام ایجاد می‌کند، ما باید به وحدت هرچه بیشتر به خصوص وحدت در حول محور مقاومت بیاندیشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: راهبرد مقابله با تفرقه‌افکنی آمریکا و دشمنان، ایجاد وحدت و انسجام حول محور مقاومت است که یکی از گام‌های بسیار اساسی و مؤثر، همین راهپیمایی اربعین است که به عنوان یک راهپیمایی بی‌نظیر در طول تاریخ مطرح شده و غریب به 20 میلیون نفر از ملیت‌های مختلف و حتی ادیان گونان نیز در این مراسم پرشور معنوی شرکت می‌کنند.

مشایخی با اشاره به فعالیت رسانه‌های دیداری و شنیداری در اربعین گفت: از طرفی رسانه‌های مکتوب، دیداری و شنیداری نیز در این بین هرکدام به سهم خود کارها و فعالیت‌های ویژه‌ای را در راستای اهداف تدوین شده نهضت حسینی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: امسال گروه‌های بسیاری از سوی رسانه ملی به منظور تهیه مستند از این حرکت تأثیرگذار به کربلا اعزام شدند که بتوانند برنامه‌های هدفمند و مطلوبی را تهیه و تولید کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: البته سطح این مستندات بهتر است در حوزه بین‌المللی باشد، چرا که ما در این حوزه کمتر کار کردیم و در واقع یکی از مهم‌ترین نقش‌های رسانه‌ها، انتقال فرهنگ عاشورایی و نهضت حسینی به دیگر ملت‌ها است.

مشایخی با تأکید بر بهره‌مندی از ظرفیت مهم کانال‌های بین‌المللی گفت: باید از ظرفیت کانال‌ها و شبکه‌های بین‌المللی که مورد وثوق تمامی مردم دنیا است، از جمله کانال «تبیان» قم به عنوان یکی از کانال‌های مرجع مفاهیم دینی بهره برد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار