برگزاری همایش «پلاک عشق» در شاهرود

همایش دانشجویی «پلاک عشق» با محوریت بزرگداشت مقام شهدای دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۲۶۵۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵ - 07November 2017
برگزاری همایش پلاک عشق در دانشگاه علوم پزشکی شاهرودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، همایش دانشجویی «پلاک عشق» با حضور «رضا چمن» رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، سردار «محمد احمدیان» از روایتگران دفاع مقدس و جمعی از دانشجویان دانشگاه با محوریت بزرگداشت مقام شهدای دفاع مقدس در سالن همایش پور سینا برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در این مراسم اظهار داشت: تاریخ معلم سالخورده‌ای است که باید پای صحبت او نشست و از تجارب وی درس آموخت و براین اساس تاریخ جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس نیز گفته‌ها و ناگفته‌های بسیار و درس و عبرت‌های زیادی دارد که باید از زوایای مختلف به آن توجه شود و مورد بازخوانی قرار گیرد.

وی افزود: دوران دفاع مقدس با خاطراتی همراه بوده که با ادبیات گوناگون صحنه‌های مختلف جدی و طنز، اخلاص و عبادت، شجاعت، رزم و ازخودگذشتگی را می‌توان روایت کرد که برخی از فیلم‌ها به این امر پرداخته‌اند.

چمن افزود: از نکات مهم دوران دفاع مقدس بررسی تاثیر آن فرهنگ در زندگی امروز ما و در واقع ترجمان فرهنگ شهادت و ایثار به رفتار فردی و اجتماعی ما و حساسیت در برابر حرام و حلال الهی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به گسترش فضای مجازی بیان داشت: در دنیای امروز که در فضای مجازی قرار گرفته‌ایم فرهنگ شهادت و ایثار و جهاد را چگونه باید نهادینه کنیم و بکار بگیریم؟ پاسخ به این پرسش در گرو هنر و خلاقیت و پویایی و زمان شناسی در پرتو زنده نگه داشتن یاد افتخارآمیز شهیدان و فرهنگ شهادت است و دانشجویان سزاوارترین قشر برای پرداختن به این موضوعات و مفاهیم هستند.

در ادامه این همایش سردار «احمدیان» روایتگر دفاع مقدس با نگاه و سبکی نو به شرح خاطرات و ناگفته‌های دوران جنگ پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار