وصیتنامه شهید حمزه کروبی:

تا ظلم هست مبارزه هم هست/ فلسطین را هم آزاد می‌کنیم

شهيد حمزه كروبی در وصیتنامه‌اش نوشت: به قول امام تا ظلم هست مبارزه هم هست. این جنگ، جنگ آخر ما نیست. بعد از نابودی صدام نوبت رژیم صهیونیستی است. فلسطین را هم آزاد می‌کنیم.
کد خبر: ۲۶۵۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵ - 07November 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، شهيد حمزه كروبی 21 اسفندماه سال 1339 در خانواده ای مذهبی و متدين در تهران متولد شد. تحصيلات خود را تا چهارم دبستان در تهران و بقيه را تا حد دبيرستان در آستانه اشرفيه ادامه داد.
 
از اوان كودكی دوره ای آرام و بدور شرارت را پشت سر گذاشت، علاقه زيادی به تلاوت قران داشت. 10 سالش نشده بود كه به‌علت اوجگيری تظاهرات و راهپيمايي‌ها و همچنين فشار اقتصادی خانواده مزه مهاجرت به شهر مذهبی آستانه اشرفيه را چشيد. پدر وی كه در تهران كارگاه موزائيك سازی داشت در آستانه نيز به همين شغل پرداخت.

حمزه در روزهای ملتهب انقلاب در راهپيمايي‌ها و تظاهرات شركتی فعال داشت و همچنين شبها نيز به نوشتن شعار و تهيه و تكثير پوستر می پرداخت و حتی مدتی بعلت اينكه او به‌همراه چندی از جوانان پرشور و انقلابی شهر در اينگونه فعاليت‌ها شركتی گسترده داشت مورد تعقيب ماموران شهربان‌ قرار گرفت و به‌مدت چند هفته به منزل مراجعت ننمود.

پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي براساس فرمان رهبر فرزانه انقلاب امام امت (ره) مبني بر تشكيل سپاه ضمن درس خواندن بعنوان پيشكسوتان سپاه شهر به گروه پاسداران دين پيوست و او بهمراه جمعي ديگر از سپاهيان شهر در خنثي سازي توطئه هاي منافقين و استكبار جهاني در دهستانهاي اطراف و همچنين بخش سياهكل لاهيجان و جريانات درگيري منافقين در آمل نقشي بسزا و چشمگير داشت.
 
تا ظلم هست مبارزه هم هست/ فلسطین را هم آزاد می‌کنیم 

او در دفاع از اسلام و امام و انقلاب از كوچكترين كوششي دريغ نمي كرد و با آغاز جنگ تحميلي به نداي حضرت امام لبيك گفت و راهي مناطق جنگي شد در زمينه تبعيت از امام كوچكترين سستي و كاهلي به خود راه نمي داد و معتقد بود كه سرپيچي از ولايت فقيه و در راس آن حضرت امام(ره) سرپيچي از امر خداست و گناهي نابخشودني محسوب مي شود. وي با دوستان و آشنايان رفتاري صميمانه و دوستانه داشت و در بردباري و استقامت و صبر در ميان خانواده زبانزد بود.

حمزه بعد از آغاز جنگ تحميلي يا در جبهه حضور داشت و يا در مرخصي هاي خود نيز در سپاه بود و در ماموريتهاي داخلي شهر شركت مي كرد و كمتر به منزل مراجعه مي نمود او نام خود را در ليست سربازان و ياران فداكار حرت امام(ره) ثبت نمود و در عملياتاهيي همچون فتح المبين، بيت المقدس، ثامن الائمه و محرم در مناطق غرب و جنوب كشور شركت فعالانه كرد و يكبار هم از ناحيه پا مجروح گشت.

بالاخره وي در عمليات محرم در منطقه عين خوش بر اثر اصابت تركش به بدن در 15 آبان‌ماه 1361 به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

فرازهايي از وصيت نامه شهيد حمزه كروبی
 
من امروز به فرمان حسين که گفته بود آيا کسي هست که مرا ياري کند و انتقام کشد لبيک مي گويم و امروز ياران حسين کم نيستند ديگر کسي حسين را تنها نمي گذارد و امروز ما آنقدر مي جنگيم تا انقلاب اسلامي را در سراسر جهان صادر کنيم او جنگ بين ايران و عراق جنگ اسلام و کفر است و بزودي صدام نابود خواهد شد و اين جنگ جنگ آخر ما نيست در لباس اسلام به اسلام ضربه مي زنند خواهند رسيد و وقتي که به ياري خدا مرگ اينها فرا رسيد آنوقت نوبت اسرائیل است و سپس گرفتن سرزمين هاي اشغالي که به زور از مردم فلسطين به اشغال خودشان در آوردند و آزاد کردن بيت المقدس و به قول امام تا ظلم است مبارزه هم هست و هرگز شما جهاد در راه خدا را فراموش نکنيد که خداوند صابرين را اجري عظيم خواهد داد.
 
منبع: نوید شاهد
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار